۲۸ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۱۱

امیرعبداللهیان:

برقراری اتش بس فوری در سوریه گامی مهم در کمک به ارامش است

برقراری اتش بس فوری در سوریه گامی مهم در کمک به ارامش است

معاون عربی و افریقای وزارت خارجه کشورمان با اشاره به ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و تلاش های اخضر ابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفت : ما برقراری اتش بس فوری در سوریه را گامی مهم در کمک به ارامش مردم سوریه می دانیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان  در همایش تشکل های دانشجویی کشور با تبیین دستاوردهای سیاسی ، علمی، پژوهشی ، سازندگی و ... اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار قرار دارد و دشمنان با روش های مبتنی بر جنگ تمام عیار نرم در  تلاش برای ایجاد اخلال و مایوس کردن مردم هستند که همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند در این مسیر هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی  به رسالت دانشجو و دانشگاهیان اشاره کرد و افزود : شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران را بیمه کرده اند و اکنون وظیفه ما و شماست که از آن صیانت کنیم.

معاون وزیر خارجه گفت : دستگاه دیپلماسی از اصول  سیاست خارجی بر مبنای سه اصل عزت ، حکمت و مصلحت  پیروی  و از حقوق ایرانیان با تمام توان حمایت می کند.

امیرعبداللهیان با تبیین تحولات بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال افریقا افزود: راهبرد محور مقاومت در سوریه و ابتکارات سیاسی بیداری اسلامی و تحقق انقلاب ها در خاورمیانه و شمال افریقا دستکم دو نتیجه بارز در سطح  منطقه و بین المللی  برجای گذاشته است : اول - تقویت موج  حمایت از فلسطین و محور مقاومت   و دوم  تضعیف  رژیم صهیونیستی . محور امریکا -رژیم صهیونیستی در طراحی مبتنی بر مهندسی معکوس  در قضیه سوریه با براه انداختن جنگ تروریستی در این کشور اهداف چند وجهی ای را پیگیری می کنند که عبارتند است : فروپاشی محور مقاومت علیه رژیم صهیونیستی ، جلوگیری از تحقق مطالبات مردم مسلمان در حوزه بیداری اسلامی بویژه ناامید کردن مردم انقلابی جهان عرب در احیای مقاومت  و احقاق حقوق خود، ارسال این پیام به حوزه بیداری اسلامی که هزینه انقلاب و تداوم حمایت از محور مقاومت ، تداوم کشتار و ناامنی خواهد بود و نظام سلطه اجازه تکمیل انقلاب ها را نخواهد داد .

وی خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش ها و توطئه های فشرده امریکا ، غرب ، تل اویو و برخی  طرفها ، علیه انقلاب های اخیر و همچنین   علیه سوریه  مردم  این کشور در مبارزه با تروریسم و تحقق اصلاحات بشار اسد گام های موفقی را برداشته اند با این حال تلاش های نومیدانه برای شکستن سوریه  تداوم دارد .

امیرعبداللهیان با اشاره به تلاش ها و ابتکارات تهران در حمایت از سوریه در محور مقاومت افزود: مساله  اساسی در سوریه به مداخلات خارجی ، حمایت از گروههای مسلح فاقد مسولیت و تلاش محور امریکا و  رژیم صهیونیستی در سرکوب مردم و حکومت سوریه با هدف تضعیف و فروپاشی محور مقاومت باز می شود.

 وی افزود: سوریه گامهای مهمی را در مقابله با تروریسم ، مقابله با مداخلات خارجی ، انجام و پیگیری اصلاحات سیاسی و حمایت از امنیت کشور برداشته است.

امیرعبداللهیان با اشاره به ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و تلاش های اخضر ابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفت : ما برقراری اتش بس فوری  در سوریه  را گامی مهم در کمک به ارامش مردم سوریه می دانیم. 

کد خبر 1723373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha