۲ آبان ۱۳۹۱، ۹:۴۴

طرح جامع مبارزه با گرد و غبار در نوبت بررسی در مجلس

طرح جامع مبارزه با گرد و غبار در نوبت بررسی در مجلس

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی درخصوص آخرین وضعیت طرح مقابله با گرد و غبار در مجلس گفت: بررسی این طرح ملی در دستور کار کمیسیون های مربوطه قرار دارد.

سید محمدسادات ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مهردر این باره اظهار داشت: با توجه به اینکه طرح های متعددی برای بررسی در مجلس قرار دارد لذا طرح ملی مقابله با گرد و غبار نیز در دستور کار قرار دارد و در نوبت بررسی در کمیسیون های مربوطه خود است.

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دو ماه است که این طرح به مجلس رسیده است و با توجه به حجم برنامه های مجلس در دستور کار قرار دارد ولی هنوز در جلسات فراکسیون محیط زیست نیز مطرح نشده است.

وی تأکید کرد: بررسی نشدن طرح مقابله با گرد و غبار که توسط سازمان محیط زیست تهیه شده است به دلیل این است که طرح های مختلفی در دستور کار قرار دارد و این طرح نیز در نوبت بررسی قرار دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر فقط کارهای مقدماتی و مطالعاتی درباره این طرح در مجلس صورت گرفته است.

ابراهیمی تصریح کرد: طرح جامع مقابله باریزگردها توسط این سازمان و مشارکت دستگاه های مختلف از جمله وزارت خانه های نیرو، جهاد کشاورزی، وزارت کشور، سازمان هوا شناسی وسازمان جنگل ها و مراتع در دو برش داخلی وخارجی تهیه شده است که در نوبت بررسی قرار دارد.

به گزارش مهر، پیش از این علی محمد شاعری- قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه هم اکنون طرح ملی مقابله با پدیده گرد و غبار در مجلس برای تصویب قرار دارد، گفت: این طرح تهیه شده است و منتظر هستیم در مجلس به قید فوریت آن را مطرح و منابع طرح در اختیار دستگاه ها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این طرح برای مقابله با پدیده گرد و غبار در کشور است که طبق آن سالانه باید 500 هزار هکتار عملیات بیابان زدایی اجرا شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در ادامه با اشاره به محورهای این طرح نیز گفت: جنگل کاری، نهال کاری، بذرپاشی، پخش سیلاب، ایجاد بادشکن، مالچ پاشی، احیای تالاب ها، تأمین و نصب تجهیزات هواشناسی، پایش اجرای طرح جامع، پایش و تأمین امکانات بهداشتی و درمانی جهت کمک به گروه های سنی حساس و آسیب پذیر در شرایط هشدار از جمله محورهای طرح ملی مقابله با پدیده ریزگردها است.

کد خبر 1726208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha