۲ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۰۷

حیدری خبر داد:

آمادگی 73 امامزاده مازندران برای برپایی دعای عرفه

آمادگی 73 امامزاده مازندران برای برپایی دعای عرفه

ساری - خبرگزاری مهر: رئیس اداره اوقافی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 73 امامزاده استان برای برپایی دعای عرفه آماده هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ابراهیم حیدری اظهار داشت: عرفه روز شناخت است، روز شناخت خود و خدا بوده و اگر هر انسانی خویشتن و رابطه اش با خدا را بیشتر بشناسد، از همه کس و از همه چیز احساس جدایی و رهایی می کند.

وی گفت: عرفه روزی است که همه حاجیان باید با لباس احرام در یک صحرای کوچک جمع شوند و هیچ کس وسیله ای برای خودنمایی ندارد.

مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه مازندران اظهار داشت: مراسم روحبخش دعای عرفه همزمان با زائران بیت الله الحرام، در استان و با حضور مردم ولایتمدار مازندران و عاشقان به سالار شهیدان در فضایی معنوی و عطرآگین از عشق و شور حسینی در 73 امامزادگان استان بویژه در امامزادگان شاخص زمزمه می شود.

برنامه های ویژه دهه ولایت در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری

حجت الاسلام علی اصغر علیزاده، مسئول فرهنگی آستان مقدس امامزاده عباس ساری گفت: دعای امام حسین(ع) در روز عرفه عنوان دعایی است مفصل و مشتمل بر تمام مطالب دنیا و آخرت که در روز عرفه و در صحرای عرفات توسط آن حضرت و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

وی گفت: این دعای نسبتا طولانی از اعمال مهم شیعیان در روز عرفه بوده که پس از نماز ظهر و عصر تا غروب خوانده می‌شود. این دعا توسط بشر و بشیر فرزندان غالب اسدی نقل شده است.

علیزاده اظهار داشت : روز پنجشنبه چهارم آبان ساعت 14درمحوطه آستان مقدس امامزاده عباس (ع) مراسم پرفیض دعای عرفه با حضور مداح استانی برادر دانشمند از شهرستان بهشهر بر گزار می شود.

کد خبر 1726851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha