۲ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۱۱

اکبر پور درگفتگو با مهر:

تصویرگری ایران جایگاه جهانی مناسبی دارد

تصویرگری ایران جایگاه جهانی مناسبی دارد

شیراز- خبرگزاری مهر: شاعر و نویسنده حوزه کودک و بزرگسال گفت: کتابهای تصویری و بحث تصویرگری ایران در جهان مطرح است.

احمد اکبر پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه تصویرگری بعد از اکران فیلمهای ایرانی مطرح، کمک به بالا بردن مقام فرهنگی ایران در جهان کرده، ادامه داد: خوشبختانه در ایران تصویرگران بنامی وجود دارد که با  چهره بین المللی خود توانسته در جهان مقام های بالایی کسب کنند.

ناشران تمایلی به همکاری بین تصویرگر و نویسنده ندارند

وی با تاکید بر اینکه  یکی از مشکلات قدیمی در این حوزه همکاری نکردن ناشر، نویسنده و تصویرگر است، تصریح کرد: برای برقراری ارتباط  بین نویسنده و تصویرگر زمان نیاز است ومتاسفانه  ناشر تمایل زیادی به صرف زمان طولانی برای انتشار ندارد در حالیکه ایجاد ارتباط قوی به نفع ناشر است.

این نویسنده حوزه کودک اضافه کرد: مشکل چاپ و انتشار کتاب بیشترین نگرانی افراد است و همچنین توجه نکردن خانواده به کتاب به عنوان نیاز اولیه باعث قرار گرفتن آن در ردههای پایین در سبد خانواده می شود.

تصویرگری در استان فارس پراکنده است

اکبرپور اظهارداشت: تصویرگری در استان فارس به صورت پراکنده انجام می شود و مانند نویسندگان حوزه کودک و نوجوان جای منسجمی برای برپایی جلسات وجود ندارد.

این شاعر و نویسنده حوزه کودک و بزرگسال افزود: به خاطرنبودهماهنگی بین فعالان این عرصه خروجی در تصویرگری کودک و نوجوان به نسبت خروجی در بحث نویسندگی ضعیف تر است.

وی با انتقاد از اینکه توانمندیهای فارس شناخته نشده، تصریح کرد: بیشتر هنرمندان مطرح که در تهران فعالیت می کنند دارای اصالت فارسی هستند و این نشان از توانمند بودن افراد این استان است.

اکبرپورعنوان کرد: تصویرگران و نویسندگان فارسی لژیونرهای ما در عرصه فرهنگ کشوری هستنداما متاسفانه نتوانستیم از آنها استفاده مناسب را بکنیم.

این نویسنده حوزه کودک گفت: هرتصویرگر با خلاقیت خود فضا تصویری را ایجاد می کند و با شناخت ابزارها و تعریف تازه از کار به پیشرفت خود و گسترش فضا کمک می کنند.

وی ادامه داد: شناخت تصویرگر از رنگ و فضا، ادبیات جهان و سنتها دنیای کاری خود را به دنیای معاصر اتصال دهند و موفقیت بیشتری کسب کند.

کد خبر 1726953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha