۲ آبان ۱۳۹۱، ۲۲:۱۳

اخبار کوتاه بوشهر/

کارگاه توانمندسازی خانواده‌های در معرض آسیب در بوشهر برگزار شد

کارگاه توانمندسازی خانواده‌های در معرض آسیب در بوشهر برگزار شد

بوشهر – خبرگزاری مهر: برگزاری کارگاه توانمندسازی خانواده‌های در معرض آسیب، صدور مجوز فعالیت 150 کانون فرهنگی تبلیغی در استان بوشهر و حمایت 1130 حامی از ایتام تحت حمایت کمیته امداد گناوه عنوان خبرهای کوتاه استان بوشهر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه از مجموعه برنامه های توانمند سازی و آموزشی با موضوع " اعتیاد و نقش خانواده " با هدف ارتقاء سطح آگاهی و توانمند سازی علمی خانواده های آسیب دیده اجتماعی ، با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان بوشهر و اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

مدرس این کارگاه ادامه انواع نابسامانی‌های که ممکن است در پی مصرف مواد مخدر بروز کنند را بیان کرده و راهکارهای لازم جهت پیشگیری از بروز این پدیده را تبیین کرد و ضمن بررسی مسائل مربوطه به مواد مخدر و اعتیاد به نقش بسیار مهم خانواده در بروز یا عدم بروز اعتیاد در میان اعضاء خانواده اشاره کرد.

شایان ذکر است در این کارگاه 10 نفر از خانواده‌های تحت نظارت اداره بهزیستی شهرستان بوشهر شرکت کردند .  

حضور پژوهش‌گر دیری در کنفرانس آموزش و پرورش اوساکای ژاپن

مسئول روابط عمومی آموزش وپرورش دیر گفت: علی اکبر قاسمی فرهنگی دیری دانشجوی دکترای برنامه ریزی درسی برای شرکت در چهارمین کنفرانس آموزش و پرورش 2012 اوساکای ژاپن راهی این کشور می شود.وی با مقاله بررسی تاثیر رهبری مدیر و معلم بر مشارکت دانش آموزان در امور مدارس ، در این همایش به ارائه این مقاله خواهند پرداخت.وی تاکنون چندین مقاله در ژورنال های بین المللی(ISI) به چاپ رسانده است

. حسین اسدی افزود: قاسمی مدرس دانشگاه و با 14 سال سابقه دبیری درس زبان خارجه در مدارس شهرستان دیر مشغول به خدمت هستند. همچنینمقاله ی ایرج مومنی زاد فرهنگی دیری و دبیر زبان انگلیسی مدرسه راهنمایی نمونه دولتی دیر در ژورنالarchives des sciences چاپ شده است. ایرج مومنی زادهاین مقاله را نتیجه پژوهشی خود دانست که در مدرسه راهنمایی نمونه دولتی شهدا دیّر بر روی دانش آموزان پایه دوم ، پیرامون نقش ویکی ،وب سایت مشارکتی ، در یادگیری مشارکتی دانش آموزان صورت گرفته است.

دبیرخانه منطقه یک اجلاس سمن‌های جوانان و بیداری اسلامی در بوشهر مستقر می‌شود

به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین ماهیت بیداری اسلامی و جلوگیری از تحریف آن بر مبنای اندیشه غربی و توجه به جایگاه تاثیرگذار سازمان‌های مردم نهاد جوانان به عنوان نهادهای اجتماعی و ضرورت آشنایی آنها با ماهیت بیداری اسلامی، وزارت ورزش و جوانان در نظر دارد در راستای ایجاد شبکه‌های اجتماعی جوانان و ایجاد سامانه ارتباطی سازمان‌های مردم نهاد داخلی و خارجی در چارچوب اهداف و سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلای ایران با همکاری دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی، نسبت به برگزاری اجلاس ملی سازمان مردم نهاد جوانان و بیداری اسلامی کند.

شیوه نامه به صورت منطقه‌ای است، استان‌ها باید پس از شناسایی افراد و تکمیل نمونه برگ پیوست به ارسال آن به دبیرخانه منطقه‌ای اقدام کنند، افراد معرفی شده پس از بررسی در دبیرخانه منطقه‌ای به دبیرخانه مرکزی اجلاس معرفی می‌شوند.

دبیرخانه منطقه یک شامل استان‌های بوشهر، هرمزگان، فارس، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، یزد و کرمان، دبیرخانه منطقه دو شامل استان‌های خراسان شمالی، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، دبیرخانه منطقه سه شامل استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان و دبیرخانه منطقه چهار نیز شامل استان‌های ایلام، کردستان، همدان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کرمانشاه و لرستان هستند.

تجلیل از هنرمند پیشکسوت آبپخشی

محمد نجفی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر گفت:از سوی نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش از هنرمند پیشکسوت تئاتر آبپخش حاج سید محمود هدایت با حضور چهره نامدار تئاتر استان بوشهر استاد ایرج صغیری و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر و مسئولین محلی آبپخش تجلیل شد. در این آیین ایرج صغیری ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری برنامه هایی  در قدر دانی از هنرمندان گفت: که احترام به مقام  پیشکسوت موجب رشد و پویایی نسل جدید و تازه نفس می شود.هنرمندان سعی کنند با تکیه بر خلاقیت و با  تکیه بر سرمایه های بومی آثارشان را خلق کنند.

محمد نجفی مسئول نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش نیز در این آیین گفت : افتخار می کنیم به اینکه در سال گذشته در حوزه هنرهای نمایشی برنامه تجلیل از پنج پیشکسوت تعزیه آبپخش  شیخ حسن بحرانی، حاج محمد اخلاقی، محمد حسین سبحانی، بختیار سلطانی و علی زنگویی از سوی این نمایندگی برگزار شد .امسال نیزافتخار تجلیل از هنرمند پیشکسوت تئاتر حاج سید محمود هدایت را با حضور استاد ایرج صغیری در کارنامه فرهنگی و هنری نمایندگی فرهنگ و ارشاد آبپخش ثبت کرد یم وامیدوارم  که فرصتی برای الگو برداری هنرمندان جوان در مسیر کاری خود فراهم آورده باشیم

سید محمود هدایت فعالیت تئاتری را به شکل کلاسیک از سال 1358در آبپخش آغاز کرد و به عنوان معلم هنر دانش آموزان زیادی را با دنیای هنر آشنا کرد. در این مراسم از دو هنرمند پیشکسوت دیگر تئاتر آقای سید ابوالقاسم موسوی و آقای جعفر طوسی نیز تقدیر شد.

صدور مجوز فعالیت 150 کانون فرهنگی تبلیغی در استان بوشهر

کارشناس ارشد امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر از صدور مجوز فعالیت برای 150 کانون فرهنگی، تبلیغی استان بوشهر در راستای نشر فرهنگ اسلامی و مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی خبر داد.

حسین ادیبی با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای نشر فرهنگ اسلامی و ترویج رهنمودهای حضرت امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تأسیس تشکل های مذکور از رشد و جهش مناسبی برخوردار بوده است.

وی بارور کردن اوقات فراغت جوانان، آموزش های قرآنی، احکام و اخلاق و ایجاد نمایشگاه های فرهنگی را از جمله فعالیت های موثر این تشکل ها برشمرد و تاکید کرد: اجرای گفتمان های دینی با موضوع عفاف و حجاب و فرهنگ ایثار و شهادت و برپائی مراسم دینی و مذهبی و انقلابی از دیگر اقدامات کانون های فرهنگی، تبلیغی در استان بوشهر محسوب می‌شود.

اهداء 800 جلد کتاب به مراکز قرآنی جم

به همت دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی جم 800 جلد کتاب به مراکز قرآنی این شهرستان اهدا شد.

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی جم با اعلام این خبر افزود: به منظور بهبود وضعیت مراکز قرآنی و افزایش کیفیت برنامه های این مراکز تعداد 800 جلد کتب آموزشی در حوزه قرآن به همت دارالقرآن تهیه و بین این مراکز توزیع شد.

مهدی رحمانی تعداد مراکز قرآنی شهرستان جم را دو مؤسسه و 12 خانه قرآن عنوان کرد و از تلاش برای افزایش این مراکز سخن گفت.وی از توزیع سهمیه‌های قرآنی نیمه دوم خبر داد و افزود: از ابتدای مهر  20 دوره قرآنی در مراکز قرآنی آغاز شده و تا پایان آذر 91ادامه خواهند داشت.

سرمایه گذاری 68 میلیارد دلاری برای اجرای پروژه های توسعه پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از اجرای 68 میلیارد دلار پروژه در این شرکت خبر داد و گفت: این حجم کاری در تاریخ توسعه صنعتی کشور بی نظیر است.19 میلیارد بشکه میعانات گازی، 14.2 هزار میلیارد مترمکعب گاز درجا، 7.5 میلیارد بشکه نفت خام(در لایه های نفتی) و بزرگ ترین منبع هلیوم جهان با حجم ذخیره 28 درصد گاز هلیوم، از ظرفیت های اقتصادی این منطقه است.

موسی سوری افزود: ارزش اقتصادی سالانه هر فاز پارس جنوبی،‌ حدود یک درصد درآمد ناخالص ملی را افزایش می‌دهد و این مهم تاثیر بسیار مطلوبی بر اقتصاد ملی دارد. با بهره برداری از هر فاز پارس جنوبی، تولید ناخالص ملی(GNP) حدود یک درصد افزایش می یابد که در سطح ملی هیچ حوزه اقتصادی چنین اثری را بر اقتصاد کشور نداشته است.توسعه فازهای این میدان مشترک گازی، سالانه بیش از 110 میلیارد دلار درآمد ناخالص ملی برای کشور و اشتغال زایی و کارافرینی بسیاری به همراه دارد.

اتمام حفاری فاز17 و 18 پارس جنوبی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از توانمندی این شرکت در حفر چاه های دریایی خبر داد و گفت: شرکت ملی حفاری ایران تاکنون توانسته بیش از 280 حلقه چاه دریایی در محدوده عملیاتی شرکت نفت و گاز پارس و شرکت نفت فلات قاره حفاری کند.

حیدر بهمنی به عملکرد شرکت ملی حفاری ایران در حفاری فازهای 4 و5، 9 و 10، فاز 17 و 18 و فاز 14 میدان گازی پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: حفاری چاه های مربوط به فاز 17 و 18 تا اسفند ماه امسال به اتمام می رسد.

وی در مورد حفاری فاز 14 پارس جنوبی گفت: حفاری چاه های مربوط به این فاز نیز بر اساس برنامه پیش بینی شده تا سال 1392 به اتمام می رسد.

حمایت 1130 حامی از ایتام تحت حمایت کمیته امداد گناوه

مدیر کمیته امدادامام خمینی (ره) شهرستان گناوه گفت: یک‌هزار و 130 نیکوکار از ایتام تحت حمایت کمیته امداد گناوه حمایت می کنند.طرح اکرام یکی از طرح های کمیته امداد است که موجب مشارکت تعداد زیادی از نیکوکاران شده است.340 حامی ایتام این شهرستان را تحت حمایت خود قرار داده اند.

اکبر علیپور عنوان کرد : 228 یتیم در این شهرستان وجود دارد که کل دریافتی یک میلیارد و 46 میلیون و440هزار ریال بوده است.711مددجو کمیته امداد شهرستان گناوه در برنامه های راهنمایی و مشاوره کمیته امداد این شهرستان شرکت کردند که 120 نفر از خدمات مشاوره ای ، 190 نفر از راهنمایی ها و 401 مددجو نیز از کلاسهای مهارت زندگی و نظام جامع بهره مند شدند.

صرفه‌جویی 15 میلیارد تومانی در پالایشگاه جم

دبیر نظام مشارکت شرکت پالایش گاز فجر جم از صرفه‌جویی 15 میلیارد تومانی در پالایشگاه جم با دریافت سه هزار و 500 پیشنهاد از کارکنان خبر داد و با اشاره به حضور فعال شرکت پالایش گاز فجر جم در چهارمین جشنواره آثار برتر سیستم پیشنهادهای شرکت ملی گاز، افزود: نظام پیشنهادات این شرکت در چهارمین جشنواره و نمایشگاه آثار برتر سیستم پیشنهادهای شرکت ملی گاز که سوم آبان ماه در تهران برگزار می‌شود حضوری فعال خواهد داشت.

علیرضا جهانگیری‌زاده خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد در این جشنواره و نمایشگاه، دستاوردها و آثار برتر کارکنان پالایشگاه را به خوبی معرفی کنیم.پیشنهادات ارزنده و قابل توجهی توسط کارکنان شرکت پالایش گاز فجر جم به نظام پیشنهادات شرکت رسیده که برخی از آنها را به عنوان آثار برتر در این نمایشگاه ارایه خواهیم کرد.پالایشگاه فجر جم در چهارمین جشنواره و نمایشگاه آثار برتر سیستم پیشنهادهای شرکت ملی گاز دارای یک غرفه مستقل است و تلاش خواهد کرد از بازدید کنندگان این نمایشگاه استقبال خوبی به‌عمل آورد.

وی از صرفه‌جویی 15 میلیارد تومانی در پالایشگاه جم خبر داد و گفت: با دریافت بیش از 3500 پیشنهاد در نظام همیاری و مشارکت شرکت پالایش گاز فجر جم این نظام توانسته است صرفه‌جویی 150 میلیارد ریالی را به دنبال این پیشنهادات داشته باشد.

آئین تودیع و معارفه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد

آیین تودیع و معارفه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، یکشنبه سی‌ام مهر ماه در سالن اجتماعات شهید مفتح دانشگاه برگزار شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این آیین با اشاره به تغییرات ساختار تشکیلاتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با تغییراتی که در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بوجود آمده شامل تحولاتی در مدیریت های مجموعه دانشگاه خواهیم بود تا بتوانیم به اهداف تعیین شده و رسیدن به چشم انداز دانشگاه سرعت بیشتری ببخشیم.

دکتر غلامرضا حیدری افزود: مردم استان انتظارات به حقی از درمان استان دارند و چشم امیدشان به ما که در خط اول خدمات رسانی بهداشت و درمان قرار داریم دوخته شده است.

وی افزود: می بایست با تلاش شبانه روزی عقب ماندگی هایی که در زمینه بهداشت و درمان وجود دارد را جبران کنیم و با مرتفع کردن نیازهای مردم رضایت آنان را جلب کنیم.

معاونین جدید آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معرفی شدند

در آیینی، معاونین جدید آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر معرفی شدند. در این آیین که در سالن کنفرانس پردیس دانشگاه برگزار شد، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به ارتقای دانشگاه از تیپ 3 به تیپ 2 گفت: با این ارتقای تیپ، دانشگاه دارای تشکیلات جدید شده و دو معاونت آموزشی و پژوهشی ایجاد شده که در چارت تشکیلاتی هرکدام از این معاونت‌ها ساختار جدید و قوی در نظر گرفته شده است.

دکتر غلامرضا حیدری افزود: قرار گرفتن دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ردیف دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ 2 رقابت در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی با این دانشگاه‌ها را بسیار دشوار می کند و برای قرار گرفتن در جایگاه مطلوب مسئولیت سنگینی بر دوش داریم.

وی بیان داشت: ما در عرصه پژوهشی در بین دانشگاههای تیپ 3 رتبه دوم را داریم اما در ردیف دانشگاههای تیپ 2 رقابت به مراتب سخت‌تر است، همانطور که در عرصه آموزش نیز باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 1727245

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha