۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۰۶

زاوشی اعلام کرد:

پیشرفت 98 درصدی طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره)

پیشرفت 98 درصدی طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره)

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی شکوفایی تولید ملی را مهمترین برنامه امسال در حوزه صنعت خواند و گفت: برای تحقق این مهم همه امکانات و فرصت ها به کار گرفته شده است.

علیرضا زاوشی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اکنون چهار طرح صنعتی در استان در حال اجراست افزود: طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند از طرحهایی است که اجرای آن در راستای خودکفایی بنزین پیشرفت فیزیکی 98 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این واحد تاپایان امسال هفت هزار و 500فرصت شغلی جدید ایجاد می شود اظهارداشت: یک هزار فرصت شغلی به طور مستقیم، یک هزار و 500 شغل به طور غیرمستقیم و پنج هزار شغل در صنایع زیرگروه و کوچک اشتغالزایی خواهد داشت.

زاوشی ادامه داد:طرح توسعه پالایشگاه شازند از برنامه های بزرگ صنعت نفت و گاز کشور است که برای این طرح عظیم صنعتی 30 هزار میلیارد ریال و چهار میلیارد یورو سرمایه گذاری شده است که  با راه اندازی آن تولید بنزین به16 میلیون لیتر در روز می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: کارگاه های طرح توسعه پالایشگاه شازند در تمامی بخش ها فعال است و واحدهای باقیمانده تا قبل از دهه فجر امسال به همت متخصصان داخلی تکمیل شده و به عنوان افتخارملی درکارنامه دولت حک می شود.

وی پیشرفت فیزیکی صنایع شیمیایی و دارویی پتروتک در شازند را 60 درصد، صنایع کاغذسازی در ساوه 97 درصد  و محصولات آلومینیمی در اراک را 60 درصد عنوان کرد و گفت:علاوه بر طرح توسعه پالایشگاه شازند این طرحهای صنعتی در ردیف پروژه های مهر ماندگار در دست انجام است.

زواشی اشتغالزایی این سه طرح را به ترتیب  یکصد ، 170 و49 شغل پایدار عنوان کرد.

کد خبر 1728291

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha