۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۳۷

در گفتگو با مهر مطرح شد

بهبود وضعیت فضای سبز گناوه/ افزایش 9 برابری سرانه فضای سبز

بهبود وضعیت فضای سبز گناوه/ افزایش 9 برابری سرانه فضای سبز

گناوه – خبرگزاری مهر: رئیس شورای شهر گناوه و مسئول فضای سبز این شهر در گفتگو با خبرنگار مهر به بیان وضعیت فضای سبز در این شهر پرداختند.

رئیس شورای شهر گناوه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرآیند توسعه فضای سبز شهر گناوه حرکت خود را برای افزایش سرانه فضای سبز با شتابی دو چندان ادامه می دهد و به این سمت می رود تا شهر گناوه را نه تنها به عنوان الگویی در میان شهرهای استان بوشهر، بلکه به عنوان الگویی برای تمام جنوب کشور معرفی کند و در حال حاضر روند مطلوبی دارد.

حسن عربزاده ادامه داد: باید مسئولان فضای سبز شهرداری گناوه کتابی را منطبق با خصوصیات اقلیمی شهرهای ساحلی استان که از نظر خاک مشابه هستند، طراحی کنند و در آن به معرفی گونه‌های درختی و درختچه‌ای که متناسب با شرایط جغرافیایی این شهرها هستند، اقدام کنند.

وی با اشاره به محتوایی که این کتاب باید داشته باشد، افزود: مشخصات این درختان و گیاهان شامل طول عمر، حداکثر ارتفاع، مثمر و غیرمثمربودن، میزان نیاز به آب، میزان سایه گستر بودن، تناسب برای کاشت در بلوار و خیابان و پیاده رو داشتن و...در این کتاب باید با دقت بیان شود.

رئیس شورای شهر گناوه در ادامه ضمن طرح پیشنهاد گنجاندن نوع درخت متناسب با خیابان‌ها در طرح تفضیلی شهرها گفت: باید اگر امکانش وجود دارداز همان نرم افزاری که در طرح تفضیلی شهرها مشخص کننده تعداد طبقات ساختمان های یک خیابان است در راستای مشخص کردن نوع گونه های درختی مناطق مختلف شهرها با همکاری کارشناسان رایانه ای اقدام کرد و تا اندازه زیادی در هزینه ها با این کار صرفه جویی می کنیم.

کاشت 10 هزار درخت درگناوه/ سرانه فضای سبز گناوه 4.2 مترمربع است

مسئول واحد فضای سبز شهرداری بندر گناوه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از ابتدای دوره ای که در واحد فضای سبز شهرداری تابه حال هستم، سرانه فضای سبز شهر گناوه از 0.5متر به چهار متر و 20 سانتیمتر افزایش پیدا کرده و مساحت فضای سبز ماهم 320 هزار مترمربع شده است.

منوچهر عابدی ادامه داد: ما توانسته ایم 10هزار اصله درخت را در این مدت در شهر گناوه با همکاری مردم بکاریم و باید اعتراف کرد که شاهد پیشرف‌های محسوس بسیار چشمگیری در فضای سبز شهر گناوه هستیم.

عابدی با بیان حمایت و قدردانی گسترده شهروندان از اقدامات واحد فضای سبز در ادامه افزود: در حال حاضر تنها 20 درصد از انچه که در ذهن ما بوده، تحقق یافته است و این ایده آل ما نیست و همچنان به تلاش خود در این زمینه ادامه می دهیم .

تحول  چشمگیردر مبلمان شهری و لزوم اعتبار ویژه برای نگهداری فضای سبز

عابدی با اشاره به وضعیت مبلمان شهری گناوه در 11ماهه گذشته گفت: مبلمان شهری گناوه در 11ماهه گذشته شاهد آنچنان تحولی بوده که در سالیان گذشته هرگز چنین چیزی را به چشم خود ندیده است وگواه این مدعا هم استقبال بی نظیر مردمی ازاین تحولات است.

وی اضافه کرد:در اکثر تقاطع‌ها اقدام به نصب گلدان‌های فایبر گلاس کرده ایم که فکر می کنم آغازگر این کار در استان بوشهر، شهرداری گناوه  باشد و بیشتر بریدگی‌ها را هم گلکاری و میدان‌ها و پارک‌های شهر را به شکل زیبایی نور پردازی کرده ایم. زرشک زینتی ، شمشادبرگ پرتغالی و فیکوس جنگلی از گونه های درختی جدیدی بودند که کاشتیم و جواب مثبتی از آنها گرفتیم.

عابدی با اشاره به حضور گسترده مردم در پارک های گناوه اظهار داشت: به علت درجه حرارت بالامعمولا مردم شبها در پارک ها حضور می یابند و ما هم با نور پردازی های زیبا و نصب صندلی ، کباب پز ودیگر وسایل مبلمان شهری وکاشت چمن و گلکاری در پارکها توانسته ایم تا اجا که در توان ما بوده محیطی همراه با شادی ونشاط رابرای شهروندان گناوه ای فراهم کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: وسایل بازی  قدیمی را که عمدتا فلزی بوده اند را توانسته ایم با وسایل بازی جدیدی که از جنس پلی اتیلن هستند تعویض کنیم و در چندین پارک نیز سطوح سیمانی را به کفپوش ها مجهز کرده ایم و دیگر پارک‌ها نیزدر دستور کار ما قرار دارند.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری بندر گناوه در پایان با بیان اینکه باید برای نگهداری فضای سبز اعتبار ویژه ای بگذارند گذاشته شود ،گفت:با این کار فکر ما از جهت تامین تجهیزات مورد نیاز برای فضای سبز راحت می شود و دیگر دغدغه ای برای این موضوع نخواهیم داشت؛ همچنین ما باید مجوزهای لازم را برای جذب نیرو برای نگهداری فضای سبزداشته باشیم؛ چرا که اصلی ترین کار ما نگهداری  فضای سبز است.

کد خبر 1728553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha