۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۰۳

مهلت ارسال اثر به هفتمین جایزه شعر خبرنگاران تمدید شد

مهلت ارسال اثر به هفتمین جایزه شعر خبرنگاران تمدید شد

دبیرخانه هفتمین دوره‌ جایزه‌ کتاب سال شعر خبرنگاران مهلت ارسال اثر به این جایزه را تمدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دبیرخانه هفتمین دوره‌ جایزه‌ کتاب سال شعر خبرنگاران اعلام کرد با وجود تاکیدهای لازم در فراخوان، تعدادی از آثار با وجود شرایط استاندارد شرکت در رقابت را ندارند و مهلت شرکت در این دوره جایزه نیز پایان یافته است. اما تعدد پرسش‌هایی که همچنان در این زمینه دریافت می‌شود و همچنین آثاری که به دلایلی ازجمله ارسال نسخه‌هایی کمتر از تعداد مورد نظر هیات داوران، شرایط رقابت را نخواهند داشت، هیات اجرایی این جایزه را بر آن داشت که این مهلت را تمدید کرده و مانند دوره‌های گذشته، فرصت ارسال آثار را تا پایان آبان ماه اعلام کند.

این دوره از جایزه‌ کتاب سال شعر خبرنگاران، در دو بخش «کتاب» و «ویژه» با داوری جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌‌ای حوزه‌ شعر و ادبیات، آثار شاعران و ناشرانی را که در سال 1390 مجموعه‌ شعر منتشر کرده‌اند، بررسی می‌کند. شرایط شرکت آثار در این دوره از جایزه شعر خبرنگاران به ترتیب زیر است:

1-  کتاب در سال 1390 منتشر و در شناسنامه‌ کتاب ذکر شده باشد. 2- چاپ اول و به زبان فارسی در ایران منتشر شده باشد. 3- برگزیده‌ اشعار یا مجموعه‌ گروهی نباشد.

علاقه‌مندان به شرکت در این بخش باید حتما پنج نسخه از اثر خود را تا پایان آبان ماه به نشانی تهران، صندوق پستی 3496 – 16765، دبیرخانه‌ جایزه‌ کتاب سال شعر خبرنگاران، ارسال کنند. در بخش ویژه نیز که برای کشف استعدادهای شعری برگزار می‌شود، آن دسته از شاعرانی که تاکنون کتاب منتشر نکرده‌اند، آثار خود را با توجه به شرایط زیر، تنها از طریق نشانی پست الکترونیکی sherekhabarnegar@gmail.com ارسال کنند.

‌شرکت‌کنندگان در این بخش نباید تاکنون ـ چه در سال‌های گذشته و چه در سال جاری ـ کتاب منتشر کرده یا برای انتشار به ناشری سپرده باشند. مجموعه‌ شعرها باید به زبان فارسی باشد. تعداد شعرها بین 40 ‌تا 50 ‌قطعه بوده و در صورت نرسیدن به این تعداد، لازم است تعداد صفحه‌های مجموعه شعرها بین 80 تا 100 ‌صفحه باشد. آثار باید در فرمت ویندوز word 2003 یا word 2007 باشد واز فرستادن اثر در قالب PDF یا پرینت اثر خودداری شود. انتخاب فونت مطالب اختیاری است اما انتظار می‌رود فونت انتخاب شده، در حدود عرف و رایج باشد. همچنین حضور در این بخش برای تمامی شاعران فارسی‌زبان داخل و خارج کشور آزاد است.

در این بخش نیز علاقه‌مندان تا پایان آبان فرصت دارند شعرهای خود را به نشانی پست الکترونیکی جایزه بفرستند یا نسبت به اصلاح وضعیت آثار فرستاده شده اقدام کنند.

هیات داوران این دوره از جایزه نیز در هر دو بخش، پس از پایان مهلت ارسال آثار اعلام خواهد شد.

کد خبر 1729312

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha