۱۳ آبان ۱۳۹۱، ۹:۱۷

فلاح در گفتگو با مهر:

رقابت‌های عمومی کشتی باید توسط مربیان مجربی نظارت شود

رقابت‌های عمومی کشتی باید توسط مربیان مجربی نظارت شود

سرمربی پیشین تیم کشتی آزاد جوانان با مثبت ارزیابی کردن مسابقات عمومی کشتی آزاد در تهران گفت: این پیکارها به شرطی می تواند مثمرثمر و مطلوب باشد که توسط مربیان بزرگ و باتجربه ای نظارت شود.

اکبر فلاح در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب افزود: رقابتهای عمومی کشتی آزاد در تهران تصمیم بجا و شایسته ای بود، اما زمانی می توان این رقابتها را مطلوب ارزیابی کرد که نتیجه و ثمره آن مشخص شود. مدعیان زیادی از سراسر کشور به تهران خواهند آمد تا طی چهار روز به مصاف هم بروند و مطمئنا کشتی های آنان باید توسط مربیان و افراد بزرگی نظارت شود تا در نهایت کشتی گیران مستعد و ستاره کشف و جذب اردوها شوند.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد این کشتی گیران با تمام توان و داشته خود به میدان بروند اما کسی جدال آنان توسط افراد غیرمتخصص و بی انگیزه ای نظارت شود، هیچگاه نمی توان رقابتهای عمومی کشتی آزاد را حرکت سازنده و مثبتی تلقی کرد. امیدوارم رسول خادم هم در این چهار روز در سالن هفتم تیر تهران حضور یابد و از نزدیک شاهد پیکار استعدادهای کشتی ایران باشد و یا حداقل نمایندگان شایسته و لایقی را به جای خود به سالن بفرستد.

فلاح به نحوه برگزاری این مسابقات و اهمیت آن در بازده نهایی این پیکارها اشاره کرد و گفت: چگونگی برگزاری مسابقات و ارایه خدمات و امکانات لازم به کشتی گیران میهمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که برخی کشتی گیران باید برای حضور د این مسابقات مسافت طولانی را طی کرده و به تهران بیایند. در نتیجه اگر هر کمبودی در برگزاری این مسابقات وجود داشته باشد، زحمات کشتی گیران و مربیان حاضر در این پیکارها نیز به باد رفته و ممکن است انگیزه آنان نیز برای میادین انتخابی بعدی از بین برود.

مربی سازنده تهرانی در خاتمه با طرح یک پیشنهاد ادامه داد: مسابقات عمومی کشتی قرار است هر روز به برگزاری پیکار مدعیان دو وزن اختصاص یابد که من فکر می کنم تعداد بالای کشتی گیران می تواند در کیفیت مسابقات تاثیر منفی داشته باشد. بهتر بود هر وزن را در یک روز برگزار می کردند تا تمامی کشتی ها با دقت از سوی داوران، قضاوت می شد و از سوی ناظران مورد نقد و بررسی قرار می گرفت، چراکه حجم بالای مسابقات ممکن است توان نظارت کمیته فنی و نحوه سطح قضاوت داوران را تحت تاثیر قرار دهد.

نخستین دوره رقابت‌های عمومی کشتی آزاد با جایزه 140 میلیون تومانی به کشتی گیران، مربیان و هیات های برتر سراسر کشور طی روزهای 11، 12، 18 و 19 آبان ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار می شود.

کد خبر 1729356

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha