۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۲۳

صداقت به مهر خبر داد:

برگزاری کارگاه علمی و دانش افزایی برای مربیان ورزشی فیروزکوه

برگزاری کارگاه علمی و دانش افزایی برای مربیان ورزشی فیروزکوه

فیروزکوه - خبرگزاری مهر: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه از برگزاری یک دوره کارگاه علمی یک روزه با موضوع "رهنمودهای تمرینی برای کودکان" در راستای دانش افزایی مربیان خبر داد.

مهدی صداقت در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: از ابتدای امسال تا کنون پنج دوره کارگاه دانش افزایی با همت و همکاری هیئت پرورش اندام و هیئت کوهنوردی در شهرستان برگزار شده و در همین راستا کارگاهها و دورههای علمی و کاربردی دیگر نیز برای رفع نیازهای علمی جامعه ورزش در شش ماهه دوم سال 91 از سوی اداره ورزش و جوانان برنامه ریزی شده است که عملیاتی خواهد شد.

مسابقات طنابزنی رده های سنی در شهرستان فیروزکوه

وی در ادامه گفت: رشته طنابزنی از جمله رشته های ورزشی است که در امر توسعه این رشته به ویژه در سطح مدارس در سالهای اخیر توجه بسیاری شده است به طوری که یادگیری این رشته ورزشی برای دانش اموزان کلاس چهارم اجباری شده است.

صداقت بیان کرد: این رشته تحت پوشش فدراسیون ورزشهای همگانی بوده و به همین نسبت هیئت ورزشهای همگانی شهرستان به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی اقدام به برگزاری یک دوره مسابقات طنابزنی با همکاری تربیت بدنی  آموزش و پرورش شهرستان فیروزکوه در آبان ماه در سالن الزهرا کرد که با استقبال بسیار خوب دانش آموزان روبرو و در انتهای مسابقات جوایزی به برترینها اهدا شد.

رقابت آمادگی جسمانی رده های سنی بانوان فیروزکوه در هفته تربیت بدنی

وی ادامه داد: به مناسبت هفته تربیت بدنی، انجمن آمادگی جسمانی شهرستان فیروزکوه یک دوره مسابقات در رده های سنی مختلف در بخش بانوان را در آبان ماه در سالن الزهرا این شهرستان برگزار کرد.

این مسئول تصریح کرد: این دوره از مسابقات در هفت رده سنی مختلف از 20 سال تا بالای 50 سال و با حضور گرم و فوق العاده باشگاههای فعال این رشته برگزار شد که با قهرمانی فائزه رجبی گرجی، سمیه نعمتی، فاطمه اهنزی، شهربانو فخرآور وعذرا کاوه  و همچنین از نظر تیمی با قهرمانی باشگاه هیربد به پایان رسید که به نفرات برتر حکم قهرمانی و جوایزی از سوی هیئت ورزشهای همگانی و انجمن آمادگی جسمانی اهدا شد.

وی اضافه کرد: با منحل شدن فدراسیون آمادگی جسمانی و ایروبیک، تمامی امور توسعه این رشته های ورزشی به عنوان یک انجمن، تحت پوشش فدراسیون ورزشهای همگانی قرار گرفت.

صداقت یادآور شد: مسئولیت انجمن آمادگی جسمانی شهرستان بر عهده فتانه خلیلی از مدرسان و مربیان باتجربه و تحصیلکرده بوده که امید است با تعامل و همکاری باشگاهها و مربیان مربوطه گامهای مهمی در امر توسعه ورزش آمادگی جسمانی و ایروبیک شهرستان برداشته شود.

موفقیت کوهنوردان فیروزکوهی در صعود به قله اشن طارس

وی افزود: هیئت کوهنوردی شهرستان فیروزکوه به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و در راستای اجرای اهداف ورزشی، تربیتی و فرهنگی پنجشنبه 27 مهرماه  صعود به قله اشن طارس واقع در شهرستان فیروزکوه را در برنامه های خود گنجانده بود که با موفقیت و با حضور 14 نفر از کوهنوردان از گروه های کوهنوردی شهرستان و با دعوت از هیئت کوهنوردی انجام شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه از دیگر برنامه های هفته تربیت بدنی به برگزاری مسابقات توسط  هیئت ورزشهای سنتی و بازیهای بومی و محلی شهرستان فیروزکوه که با طناب کشی و پرتاب سنگهای پنج کیلویی در 23 مهرماه همراه بود، اشاره کرد.

وی گفت: در مسابقات طناب کشی با حضور شش تیم از تیمهای این شهرستان، تیم شهید وحدت کریم مقام اول، تیم ذوالفقار مقام دوم و تیم طارس به مقام سوم دست یافت، همچنین در مسابقات پرتاب سنگ پنج کیلویی در حالی که 30 ورزشکار حضور داشتند، حامد آهنگر با پرتاب 11.5 متر مقام اول، محمد کیانی با 11.4 متر دوم و موحد درویشی با پرتاب 11 متر مقام سوم را کسب کردند.

پایان یافتن مسابقات شطرنج

رئیس اداره ورزش و جوانان ادامه داد: هیئت شطرنج شهرستان فیروزکوه به مناسبت هفته تربیت بدنی و در راستای اجرای اهداف ورزشی، تربیتی و فرهنگی مسابقات شطرنج رده های سنی پایه را در سه مقطع تحصیلی طی دو هفته برگزار کرد.

وی عنوان داشت: در تاریخهای جمعه 21 مهر ماه برای دختران و جمعه 28 مهر برای پسران این مسابقات برگزار شد،طی این مسابقات در مقاطع تحصیلی دختران ابتدایی و راهنمایی،در مقطع راهنمایی ملیکا علی باقری مقام اول و ماندانا نیکوکار مقام دوم را کسب کردند.

صداقت اضافه کرد: در مقطع ابتدایی مدونا عرب موفق به کسب مقام اول و پیروزه محمودی دوم شد، در مقطع راهنمایی، ابتدایی و دبیرستان پسران در مقطع ابتدایی ماهان علی باقری اول و مهدی برارجانی دوم شد، در مقطع دبیرستان، نیما سلیمی فر اول و بنیامین لاسمی موفق به کسب مقام دوم شدند.

برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی و دوی سرعت رده های سنی پایه برای دختران

وی بیان کرد: به همت و برنامه ریزی انجمن آمادگی جسمانی شهرستان، یک دوره مسابقات آمادگی جسمانی و دوی سرعت 60 متر دختران ویژه رده های سنی پایه در تاریخ 28 مهرماه با حضور 60 نفر از دختران مدارس ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سالن ورزشی الزهرا برگزار شد.

این مسئول افزود: با برنامه ریزی و تلاش هیئت پرورش اندام شهرستان و با همکاری باشگاه های پرورش اندام فعال سطح شهرستان، یک دوره مسابقات دوستانه به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی در سالن ورزشی شهدا برگزار شد.

وی تصریح کرد: این مسابقات با حضور تیمهای از شهرستانهای بومهن، رودهن، پاکدشت، ورامین، دماوند، تهران و باشگاههای فعال سطح شهرستان برگزار شد که در حاشیه این مسابقات جمعی از قهرمانان و پیشکسوتان رشته های پرورش اندام و پاورلیفتینگ نیز با اهدای تقدیرنامه و جوایز تقدیر به عمل آمد.

صداقت ادامه داد: در گوشه ای از این مسابقات هنرنمایی ورزشکاران باستانی قابل توجه بود که با انجام حرکات زیبا و نمایشی باستانی تماشاچیان را به وجد آوردند.

مسابقات پرتاب آزاد بسکتبال

وی تأکید کرد: هیئت ورزشهای همگانی در راستای توسعه و همگانی کردن ورزش اقدام به برگزاری یک دوره مسابقات پرتاب آزاد بسکتبال کرد، این دوره از مسابقات با حضور 50 نفر از نونهالان و نوجوانان علاقه مند رشته بسکتبال در سالن ولیعصر برگزار شد و در انتها از نفرات برتر گروههای سنی مختلف با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزکوه  اضافه کرد: بسکتبال از جمله رشته های بسیار مفرح و جذاب بوده که در ماههای اخیر به حمایت اداره ورزش به جمع رشته های ورزشی شهرستان اضافه شده است که البته توسعه این رشته المپیکی نیاز به حمایت بیشتر مسئولان دارد.

کد خبر 1729714

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha