۱۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۱۱

جوادی در گفتگو با مهر:

به جای برنامه ریزی در حال فرار از تعلیق کشتی هستیم/ از رقبا عقب ماندیم

به جای برنامه ریزی در حال فرار از تعلیق کشتی هستیم/ از رقبا عقب ماندیم

عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی با انتقاد از وضعیت کنونی و تهدید فیلا به تعلیق کشتی ایران گفت: متاسفانه در شرایطی که باید هم اکنون مشغول برنامه ریزی برای میادین مهم آتی باشیم، همچنان در حال فرار از تهدید و تعلیق هستیم!

ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: تمامی کشورهای صاحب نام کشتی جهان، بلافاصله پس از بازگشت از بازیهای المپیک 2012 لندن مشغول برنامه ریزی برای المپیک بعدی شدند و با اعمال برخی تغییر و تحولات قانونی در سیستم اجرایی خود به سوی کسب موفقیت در رویدادهای بعدی گام برداشتند، اما کشتی ایران بعد از المپیک نه تنها درجا زد، بلکه هر روز در حال دست و پنجه نرم کردن با تهدید و تعلیق و مسایل حاشیه ای است.

وی با انتقاد از شرایط حال حاضر کشتی ایران تصریح کرد: مشکل اساسنامه و برگزاری مجمع عمومی فدراسیون کشتی باید هر چه سریعتر از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حل و فصل شود، چراکه دود این تاخیر و کشمکش بین متولیان ورزش کشور در نهایت به چشم کشتی خواهد رفت.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی جهان افزود: ما اگر داعیه برتری در کشتی جهان را داریم باید برنامه ریزی هایمان هم مانند مدعیان کشتی جهان باشد. متاسفانه در حال حاضر تمام نیرو و پتانسیل موجود ما برای برطرف کردن حواشی و مشکلات صرف شده و هر روز با نامه های جدیدی از سوی مراجع بین المللی ورزش روبروهستیم.

عضو هیات رئیسه فدراسیون کشتی ادامه داد: روند کنونی بطور قطع به ضرر ماست، چرا که ادامه این وضعیت و ماندن در سایه تعلیق و تهدید فیلا به کلی ما را از کورس قهرمانی با دیگر رقبا عقب می اندازد. متولیان ورزش کشورمان باید هر چه زودتر تدبیری اندیشیده و وارد گود شوند چون طبق مهلت اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی کشتی، فقط تا پایان آذر ماه برای حل و فصل این داستان فرصت داریم.

جوادی در خاتمه به نشست اعضای هیات رئیسه فدراسیون کشتی نیز اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مسایل مطرح شده در این نشست به برگزاری جام جهانی کشتی آزاد و فرنگی در کشورمان و همچنین رقابتهای بین المللی جام تختی و جام یادگار امام(ره) مربوط می شد که در نهایت قرار شد وظایف مشخصی به ستادهای اجرایی این رویدادهای بین المللی محول شود. البته قرار است برخی از اعضای هیات نیز به عنوان ناظر راهی استان اصفهان و گیلان شوند تا به زودی محل میزبانی جام جهانی نیز انتخاب و معرفی شود.

فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) بار دیگر طی ارسال نامه ای به فدراسیون کشتی کشورمان تهدید کرده اگر وضعیت اساسنامه و مجمع فدراسیون تا پایان آذرماه جاری مشخص نشود، کشتی ایران با تعلیق از تمامی فعالیت های بین المللی روبرو خواهد شد.

کد خبر 1729840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha