۸ آبان ۱۳۹۱، ۲۱:۴۹

عموزاده خبر داد:

عضویت رایگان کتابخانه های سمنان در هفته کتاب و کتابخوانی

عضویت رایگان کتابخانه های سمنان در هفته کتاب و کتابخوانی

سمنان- خبرگزاری مهر: مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان از عضویت رایگان در کتابخانه های استان طی هفته کتاب و کتابخوانی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر علی عموزاده عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی عضویت در کتابخانه های استان رایگان خواهد بود، افزود: این کار به دلیل ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و دسترسی آسان اقشار مختلف به کتابخانه هاست.

وی خاطر نشان کرد: در بیستمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان برنامه های متنوعی را جهت بسط و گسترش فرهنگ کتابخوانی و تشویق کتابخوانان موفق در نظر گرفته است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به بهره برداری رسمی از نرم ‏افزار "مشرق" در این هفته در کتابخانه ‏های عمومی استان تاکید کرد: در این هفته کتابخانه‏ های عمومی استان با 600 میلیون ریال امکانات سخت ‏افزاری و کتاب تجهیز خواهند شد.

عموزاده تصریح کرد: افتتاح کتابخانه های مختلف در سطح استان سمنان از جمله کتابخوانی عمومی درجزین، کتابخانه مشارکتی با همکاری اداره کل زندان های استان، سه مرکز مطالعه شهری با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری سمنان و سه باب ایستگاه مطالعه انجام خواهد شد.

وی از دیگر برنامه های این هفته اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان را گردهمایی اعضای برجسته کتابخانه‏ ها و نخستین نشست شهرداران شهرهای استان سمنان با مشارکت استانداری، برگزاری گردهمایی کتابداران، افتتاح انجمن استانی پژوهش و مطالعات اندیشه نو هم‏زمان با هفته کتاب و کتاب‏خوانی در سمنان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، شب شعر استانی و نقد و بررسی دانست.

مدیر کل کتابخانه‏ های عمومی استان سمنان در پایان با اشاره به تدوین و رونمایی اسناد راهبردی کتابخانه‏ های عمومی استان عنوان کرد: دیدار کتابداران با ائمه جمعه و مسئولان اجرایی و فرهنگی استان سمنان، تجدید بیعت کارکنان و کتابداران استان سمنان با آرمان‌های رهبر کبیر انقلاب اسلامی، برگزاری جشن بزرگ کتاب شامل تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتاب‏خوانی برنامه های دیگر هفته کتاب و کتابخوانی در استان است.

کد خبر 1731490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha