۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۲۸

محدثی خراسانی:

تداوم فرهنگ دفاع مقدس نیازمند ابزاری کارآمد در حوزه ادبیات است

تداوم فرهنگ دفاع مقدس نیازمند ابزاری کارآمد در حوزه ادبیات است

تبریز - خبرگزاری مهر: دبیر علمی بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس به نقش ادبیات و به ویژه شعر در تداوم فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرده و گفت: تداوم فرهنگ شهادت و دفاع مقدس نیازمند ابزاری کارآمد در حوزه ادبیات است.

مصطفی محدثی خراسانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یک از ویژگی های این دوره از کنگره های شعر دفاع مقدس، شرکت بیشتر جوانان نسبت به پیشکسوتان در آن است ولی در مقابل حضور پیشکسوتان به عنوان مهمان در این کنگره بیشتر شده که این امر موجب انگیزه بخشی بیشتر برای نسل جوان می شود.

وی ادامه داد: همچنین  در این دوره  اشعار مربوط به بخش مقاومت  و بیداری اسلامی  از درخشش خاصی برخوردار بوده است و آثار زیادی در این مورد به کنگره ارسال شده است.

محدثی در ادامه تاثیر شعر و ادب را در اعتلای فرهنگ دفاع مقدس یاد آور شد و گفت: بخش عمده ای از فرهنگ شهادت و دفاع مقدس توسط ادبیات نهادینه شده و می توان اظهار داشت که شعر در انتقال این فرهنگ تاثیرگذاری بسیار فراوانی داشته و تداوم این فرهنگ نیز نیازمند ابزار کار آمدی در حوزه ادبیات است.

وی افزود: متاسفانه مراسم تجلیل از شاعران پیشکسوت استان در این کنگره برگزار نمی شود که به نظر می رسد اگر از این افراد در مراسم هایی خارج از استان خودمان تجلیل شود ماندگار تر و ارزشمند تر خواهد بود.

دبیر علمی کنگره سراسری شعر دفاع مقدس به تاثیر گذاری همایش های مشابه در زمینه دفاع مقدس بر روی انگیزه جوانان اشاره کرده و افزود: زمانی که این کنگره در کشور برگزار می شود، موجی از نشاط و شادابی را بین شعرا و ادبا می آفریند و انگیزه های جوانان را برای شرکت در این گونه فعالیت های فرهنگی بیشتر می کند و موجب شکوفایی استعداد های فراوان ادبا به خصوص شاعران جوان خواهد شد.

کد خبر 1731979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha