۱۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۲۳

حسنوند تاکید کرد:

ضرورت توسعه صنایع مرتبط با آبزیان در بوشهر

ضرورت توسعه صنایع مرتبط با آبزیان در بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: در کنار ظرفیت‌های عمده تولید و صادرات آبزیان در بوشهر، توسعه صنایع مرتبط با آبزیان نیز در این استان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون حسنوند صبح یکشنبه در نشست با رئیس سازمان شیلات ایران اظهار داشت: در کنار فعالیت‌های پژوهشی در امر آبزیان، باید با سرعت بیشتر صنایع مرتبط با آبزیان نیز در استان توسعه یابد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه صنایع آبزی‌پروری در استان بوشهر، اضافه کرد: در کنار ظرفیت‌های عمده تولید و صادرات آبزیان در بوشهر، توسعه صنایع مرتبط با آبزیان نیز در این استان ضروری است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر نیز در این نشست از برداشت  پنج ‌هزار و 150 تن میگو در استان بوشهر طی سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم این رقم به هفت هزار و 500 تن برسد و ارزش صادرات آبزیان از این استان به بیش از 70 میلیون دلار برسد.

اردشیر یاراحمدی با اشاره به برداشت 50 هزار تن از آبزیان در استان بوشهر طی سال جاری و انجام آبزی‌پروری در دو هزار و 450 هکتار اراضی استان بوشهر، اضافه کرد: علاوه بر میگو بر تکثیر ماهیان پرورشی، علف‌های دریایی، جلبک‌ها و خیار دریایی هم تاکید داریم و در دستور کار ما قرار دارد.

وی با اشاره به تولید محصولات جانبی، توسعه بخش فراوری و سالن‌های نگه‌داری آبزیان در شیلات استان بوشهر، ادامه داد: تاکنون 30 درصد میگوی پرورشی معادل یک هزار و 500 تن برداشت شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان زمان برداشت میگو پرورشی هفت هزار و 500 تن میگوی پرورشی برداشت شود.

مدیرکل شیلات بوشهر تاکید کرد: 50 درصد تولید سالانه آبزیان در بوشهر صادر می‌شود و صادرات هر کیلوی آن پنج دلار ارزآوری دارد و امسال با وجود صادرات چهار هزار تن آبزیان از استان بوشهر، 20 میلیون دلار ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

کد خبر 1735442

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha