۱۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۳:۴۳

رونمایی از قصه‌های امام علی/2

برای تصویرگری کتاب کودک گاهی متن را باید بیش از نویسنده خواند

برای تصویرگری کتاب کودک گاهی متن را باید بیش از نویسنده خواند

تصویرگر مجموعه داستان «12 قصه از امام علی (ع) و یارانش» در آئین رونمایی این کتاب گفت: یک تصویرگر برای خلق تصاویر یک کتاب گاه داستان آن را چندین بار بیش از نویسنده هم می‌خواند تا به تصویری حقیقی و مکمل متن دست پیدا کند.

 به گزارش خبرنگار مهر، نشست رونمایی از مجموعه داستان «12 قصه از امام علی (ع) و یارانش» نوشته مژگان شیخی و با تصویرگری سیدحسام‌الدین طباطبایی که به تازگی از سوی نشر قدیانی منتشر شده است، صبح امروز دوشنبه 15 آبان در تالار اجتماعات فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این مراسم و پس از اظهارات نویسنده کتاب سیدحسام الدین طباطبایی تصویرگر این مجموعه که نتوانست اظهار تعجب و البته خوشحالی خود را از مواجهه با مخاطبان کودک و نوجوان حاضر در این مراسم پنهان کند، اظهار کرد: اگر از پیش می‌دانستم که در این جلسه چنین مخاطبانی دارم، امکاناتی را آماده می‌کردم که امروز برای آنها در قالب یک کار کارگاه، نحوه تصویرگری کتاب‌هایی که مخاطبشان خود آنها هستند را نشان دهم.

طباطبایی ادامه داد: من دوست دارم به بچه‌هایی که این کتاب را می‌خوانند و خیلی ساده با داستان‌های نهج البلاغه آشنا می‌شوند، بدانند که این قصه‌ها خیلی ساده هم نوشته نشده است. من می‌دانم که نوشتن این داستان‌ها با پژوهش و تحقیق زیادی همراه بوده است و نویسنده برای نوشتن هر خط از آنها رنج زیادی برده است و همین موضوع کشیدن تصویر برای آنها را هم سخت می‌کند.

این تصویرگر افزود: من تلاش کردم که برخی از تصویرهایی که در ذهن نویسنده بوده، ولی در متن داستان نیامده بود را در قالب داستان بیاوریم. این تصاویر ذهنی در موارد بسیاری به نظر من کار و حس داستان‌های نویسنده را تکمیل می‌کند. برای این کار متن این داستان‌ها باید بارها و بارها خوانده و چندین نقاشی برای هر بخش از آن کشیده شود تا در نهایت تصویر مناسب انتخاب شود.

طباطبایی همچنین گفت: من به عنوان تصویرگر کاری ندارم جز اینکه به نویسنده و داستانش کمک کنم که مطالبش را بهتر به مخاطب برسد.  

در پایان این مراسم برخی از ابزار و وسایل کمک آموزشی تولید شده از سوی نشر قدیانی به حاضرین اهدا شد، اما از آنها خواسته شد برای تهیه کتاب به فروشگاه کتاب فرهنگسرای اندیشه مراجعه کنند.

کد خبر 1736239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha