۱۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۴۵

رحمانی فضلی پیشنهاد کرد:

اعضای اکوسای تفاهم نامه های همکاری فنی و حرفه ای امضا کنند

اعضای اکوسای تفاهم نامه های همکاری فنی و حرفه ای امضا کنند

رئیس دیوان محاسبات کشور پیشنهاد کرد: اعضای اکوسای تفاهم نامه های همکاری فنی و حرفه ای در زمینه های مختلف از قبیل تبادل استاد و حسابرس، تعریف و اجرای پروژه های تحیقیاتی و حسابرسی های موازی اقدام کنند.

 به گزارش خبرنگار مهر رحمانی فضلی رئیس دیوان محاسبات کشور و رئیس سازمان اکوسای در هفدمین نشست هیئت رئیسه اکوسای عصر پنجشنبه در تهران برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: اکوسای سازمانی درحال توسعه است و به تدریج خود را با استانداردها و الویت های کاری سازمانهای منطقه ای و بین المللی حسابرسی تطبیق می دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف حسابرسی دولتی افزایش شفافیت مالی ، ارتقای پاسخگویی  عمومی، توسعه عدالت اجتماعی و ارزشهای انسانی ، ریشه کن کردن فقر و جلوگیری از سوءمدیریت و سوءاستفاده از منابع مالی عمومی است، اکوسای می تواند به تمامی کشورهای عضو برای حصول  اهداف فوق یاری رساند به نحوی که روزی شاهد توسعه حسابرسی دولتی و نتایج حاصل از آن در منطقه اکو باشیم.

رحمانی فضلی گفت: در سال جاری شاهد چند رویداد مهم در حوزه فعالیت سازمان اکوسای و منطقه اکو بودیم. دیوان محاسبات ترکیه مراسم 150 سالگی تاسیس خود را در ماه می جشن گرفت که در حاشیه این مراسم نیز سمپوزیوم بین المللی برگزار گردید که به برر سی موضوعاتی نظیر اهمیت و مزایای وجودی دیوان محاسبات برای مردم و جامعه ، بررسی راههای همکاری ممکن بین دیوان محاسبات و مردم و نیز نقش جدیدی که دیوان محاسبات کشورها برای کمک به حل بحران مالی و اقتصادی امروز جهان می توانند ایفا کنند اشاره کرد.

وی در این نشست از دکتر رجای آکیل رئیس دیوان محاسبات ترکیه و به خاطر برگزاری این گردهمایی علمی مهم تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران نیز در ماه ژوئن دوره آموزشی حسابرسی عملکرد را برای اعضای اکوسای برگزار کرد. در این رویداد اموزشی همکارانی از دیوان محاسبات کشورهای آذربایجان، قرقیزستان  قزاقستان و ترکیه حضور فعال داشتند و به تبادل نظر در مورد تئوری ها و نحوه انجام رسیدگی های عملکردی در کشورهای خود پرداختند که به اذعان شرکت کنندگان دوره ای با کیفیت و سودمند بود.

رئیس دیوان محاسبات به برگزاری دوره آموزشی حسابرسی کارایی طرح های عمرانی از سوی دیوان محاسبات قزاقستان در ماه گذشته اشاره کردو  برای برگزاری این دوره آموزشی از دیوان محاسبات قزاقستان تشکر کرد.

وی ادامه داد: طرح استراتژیک اکوسای که کلیات آن در پنجمین کنگره اکوسای در اکتبر 2011 در آنکارا به تصویب رسید به صورت کارشناسی توسط کارشناسان کشورهای عضو بررسی و نهایی شد.

این طرح ضمن آسیب شناسی از عملکرد سازمان اکوسای به تشریح نقاط ضعف و قوت سازمان می پردازد. طرح مذکور ضمن نشان دادن مسیر و جهت گیری سازمان در سه سال آینده در جهت رفع نواقص و کاستی های سازمان و تقویت نقاط قوت کوشش خواهد کرد.

امیدوارم این طرح با همکاری جدی و عزم مصمم کلیه اعضای سازمان نتایج مثمر ثمری برای اکوسای در پی داشته باشد.

رئیس سازمان اکوسای خاطرنشان کرد: با عنایت به همکاری های دوجانبه بین اعضای اکوسای در زمینه های مختلف از قبیل تبادل استاد و حسابرس ، تعریف و اجرای پروژه های تحقیقاتی و انجام حسابرسی های موازی و سایر فعالیت های مشابه پیشنهاد می کنم تا اعضای اکوسای نسبت به امضای تفاهم نامه های همکاری فنی و حرفه ای با یکدیگر اقدام کنند.

وی گفت: دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با بهره گیری از 100 سال تجربه غنی خود در حوزه حسابرسی دولتی از طریق همکاری های دوجانبه ضمن انتقال تجربیات و دانش خود در حوزه های مختلف حسابرسی به کشورهای عضو از تجربیات ارزنده و فراوان سایر کشورها نیز استفاده کند.

رحمانی فضلی در پایان ابراز امیدواری کرد اکوسای به زودی به سازمان قوی و حرفه ای در حوزه حسابرسی دولتی در منطقه اکو تبدیل گردد و از این طریق بتواند خود را به عنوان یکی از گروههای منطقه ای اینتوسای مطرح کند.

کد خبر 1738935

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha