۱۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۰۰

گزارش خبری مهر/

همایش "شاهدان سادات شهر" در بهشت زهرا(س) برگزار شد

همایش "شاهدان سادات شهر" در بهشت زهرا(س) برگزار شد

شهرری – خبرگزاری مهر: همایش "شاهدان سادات شهر" با هدف تجلیل از خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان سادات مناطق مختلف تهران در بهشت زهرا(س) با سخنرانی شهردار تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش "شاهدان سادات شهر" و گرامیداشت2500 شهید سادات با هدف تجلیل ازخانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان سادات استان تهران با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران، عصر پنج شنبه در سالن دعای ندبه گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

در این همایش که با حضور خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان سادات استان تهران همراه بود، از 14 تن از خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان سادات استان تهران تجلیل و در ادامه، قطعات مطهر شهدای سادات عطرافشانی و غبارروبی شد.

باید با شهدا پیمان بست که همیشه پاسدار خون آنان بوده و لحظه ای از ولایت فقیه غفلت نشود

شهردار تهران در این مراسم گفت: امروز فرهنگ جهادی این است که همه با همدلی و تلاش در جامعه بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

محمدباقر قالیباف افزود: باید مردم در آسایش باشند و هر فرد و مسئولی که در کارش سستی نشان دهد، به شهدا خیانت کرده، در تمام شرایط باید از ولایت فقیه تبعیت کرد و باید با شهدا عهد و پیمان بست که همیشه پاسدار و حافظ خون آنان بوده و لحظه ای از ولایت فقیه غفلت نشود.

وی به خانواده شهدا گفت: شما با عشق به ولایت و محبت اهل بیت(ع) فرزندانتان را که امانتی در نزد شما بودند با اخلاص و به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کردید، انصافا شهدای ما در دوران دفاع مقدس در هر عرصه ای که نیاز به جانفشانی بود، بدون هیچ درنگی از جان خود گذشتند و در این راه ذره ای از خود تردید نشان ندادند.

شهردار تهران ادامه داد: شهدای ما ارزشمندترین کارها را در دوران هشت سال دفاع مقدس با لبیک به فرمان امام راحل انجام دادند و امروز نیز ما وظیفه داریم با تلاش و خدمت به مردم همان اهداف امام راحل که تجلی دین در جامعه بود را دنبال کنیم.

جوانان امروز با جوانان و شهدای هشت سال دفاع مقدس فرقی ندارند

قالیباف تصریح کرد: جوانان امروز ما نیز با جوانان و شهدای هشت سال دفاع مقدس فرقی ندارند، اگر افراد جامعه ما در کنار امام حسین (ع) بودند، تاریخ اسلام هرگز شاهد واقعه جانگداز کربلا نمی شد.

وی عزت امروز مسلمین و تجدید حیات مجدد اسلام در جهان را به برکت امام(ره) و شهیدان دانست و اظهار داشت: اینکه ما امروز در یک نظام اسلامی زندگی می کنیم خود نعمتی بزرگ است که باید شکرگزار آن باشیم، همانطور که حضرت امام حسین (ع) هم در صحرای عرفه هنگام مناجات زمانی که نعمت های خداوند را یادآوری و شکرگزاری می کنند یکی از آنها این است که به خداوند می فرمایند خدایا تو بر من منت گذاشتی و مرا در عصر اسلام به دنیا آوردی.

شهردار تهران ادامه داد: باید به خانواده شهدا بدون هیچ فاصله ای همچون شهدا توجه داشته باشیم زیرا آنان با صبر، توکل و خون دل خوردن  عزیزانشان را تقدیم انقلاب اسلامی و اسلام کردند تا ما امروز در چنین نعمتی زندگی کنیم.

بهشت زهرا(س) قطب فرهنگی جهان اسلام است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ نیز در این مراسم، با گرامیداشت یاد و خاطره 2500 شهید سادات استان تهران تأکید کرد: خط سرخ شهادت برگرفته از خط سرخ شهادت آل محمد(ص) است.

حمید علی صمیمی ادامه داد: برگزاری همایش شهدا، تسکین و آرامشی برای دلهاست، چراکه ما هرچه داریم از این شهداست و ملت ما بعد از گذشت سالها از دفاع مقدس هنوز هم به فرهنگ ایثار و شهادت ایمان و اعتقاد دارد.

وی بیان داشت: بهشت زهرا(س) که 30 هزار شهید در آن آرمیده است، با توجه به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی که فرمودند "شهدا شمع تاریخ بشریت هستند"، به عنوان قطب فرهنگی جهان اسلام محسوب می شود.

صمیمی اضافه کرد:در جهان اسلام پایگاه و قطب فرهنگی به عظمت بهشت زهرا(س) وجود ندارد؛ این قطب فرهنگی مورد احترام تمام آزادگان جهان بوده و محل مناسبی برای نسل جدید است تا با الگو قرار دادن این شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در خود بارور کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ گفت: امروز گردشگران خارجی مایلند از این قطب فرهنگی در بهشت زهرا(س) بازدید کنند.

وی ادامه داد: یادواره 2500 شهید، ایثارگر، جانباز و آزاده سادات باعث شد تا بار دیگر همه دوستداران انقلاب اسلامی و شهدا دور هم جمع شوند.

14 خانواده شهید، جانباز و آزاده سادات تجلیل شده

در این مراسم از 14 خانواده شهید، جانبازان و آزادگان سادات به نمایندگی از خانواده شهدا و ایثارگران سادات تجلیل به عمل آمد که عبارتند از سید مصطفی میرعلی‌اکبری پدر شهیدان سید محمود، سید محمدرضا و سید مجتبی میرعلی‌اکبری، سید مصطفی صادقی‌ دماوندی پدر شهیدان سید حسین و سیدعلیرضا صادقی‌ دماوندی و جانباز سید محمدمهدی صادقی ‌دماوندی، سیدمحمد سید آقا پدرشهیدان سید محمدرضا و سید حمیدرضا سیدآقا، میرحسین قادری ‌شربیانی پدر شهید سیدکمال قادری‌ شربیانی و جانباز 70 درصد سید محمد علوی، جانباز 70 درصد سید اسدالله حسینی‌مفرد، جانباز 50 درصد سید شجاع باریکانی، سرتاج برنا مادر شهیدان سید علیرضا و سید بهروز جوزی، فاطمه اجیلیان مادر تک فرزند شهید سید محسن حسینی، ام‌البنین البرزی مادر شهیدان سید ماشاءالله و سیدحسین آقاسیدمدنی، اشرف سادات بابایی همسر شهید احمد عربشاهی، معصومه‌ سادات دخت ‌تقی ‌زاده همسر شهید جعفر قاجار، سید ولی‌الله قریشی آزاده و جانباز دفاع مقدس و سید ناصر زینعلی آزاده و جانباز دفاع مقدس.

این همایش به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران و سازمان فرهنگی بهشت زهرا(س) برگزار شد.

کد خبر 1738975

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha