۱۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۳۳

گزارش تحولات میدانی سوریه/

کشته شدن شماری از سرکرده های تروریستها/ کشف سلاحهای اسرائیلی در درعا

کشته شدن شماری از سرکرده های تروریستها/ کشف سلاحهای اسرائیلی در درعا

کشف سلاحهای اسرائیلی در درعا و ادامه عملیات ارتش سوریه در مناطق مختلف که طی آن شماری از تروریستها از جمله برخی سرکرده های آنها به هلاکت رسیدند، از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر،خبرگزاری سوریه گزارش داد: تروریستها یک خودروی بمبگذاری شده را در منطقه نجها در سیده زینب(س) در حومه دمشق منفجر کردند که درنتیجه آن شماری کشته و زخمی شدند.

یک منبع وابسته به پلیس سوریه در حومه دمشق اعلام کرد: این انفجار به کشته شدن سه نفر و زخمی شدن تعدادی دیگر انجامید.

این منبع همچنین بیان کرد: واحدهای مهندسی تخریب ارتش سوریه دو بمب کار گذاشته شده از سوی تروریستها در جاده میان منطقه سیده زینب و البحدلیه در حومه دمشق را خنثی کردند.

سانا گزارش داد: در دمشق، تروریستها چند گلوله خمپاره به منطقه المیدان شلیک کردند که منجر به کشته شدن تعدادی از شهروندان سوری شد.

از سوی دیگر منابع پلیس در دمشق از کشته شدن یک زن و کودک 10 ساله در اثر این حمله و زخمی شدن تعدادی دیگر خبر دادند.

از سوی دیگر یک منبع نظامی در حلب اعلام کرد: گروههای تروریستی به سرکردگی مامون کنعان الحج  به سوی اهالی منطقه که در یک تظاهرات ضد گروههای مسلح شرکت کرده بودند، آتش گشودند. 

این منبع بیان کرد: مردم منطقه از ارتش سوریه خواستند که برای مقابله با این گروههای تروریستی وارد منطقه شوند. در اثر این تیراندازی به سوی مردم، دو نفر کشته شدند و تعدادی دیگر جراحات شدید برداشتند.

سانا گزارش داد: ارتش سوریه به تعقیب گروههای مسلح در مناطق مختلف حلب پرداخت و تعدادی از آنها را به هلاکت رساند.

در منطقه الباب القدیم در حلب نیز ارتش سوریه تعدادی از تروریستها از جمله ابوحمزه را که تابعیت سعودی داشت از پا درآورد.

در حومه دمشق نیز نیروهای دولتی سوریه با تروریستها در منطقه حرستا درگیر شدند و مقادیری سلاح از آنها را ضبط کردند.

یک منبع مسئول اعلام کرد: در این درگیری ها تعدادی از افراد گروههای تروریستی از جمله احمد حسین قاسم ملقب به ابومحمود و فوزی الشامی کشته شدند.

در حومه حمص، واحدهایی از ارتش با تروریستهایی که در روستای المبارکیه اقدام به ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان کرده بودند، درگیر شدند و خودروهای متعلق به تروریستها را نابود کردند.

یک منبع مسئول در استان حمص بیان کرد: روستای المبارکیه پس از اینکه نیروهای مسلح اقدام به پاکسازی آن از تروریستها کردند، امن تر شده است.

در منطقه تلبیسه در حومه حمص نیز ارتش سوریه با گروههای تروریستی درگیر شد و تلفاتی به گروههای مسلح وارد کرد.

یک منبع نظامی در حمص گفت : واحدهای مهندسی تخریب ارتش سوریه دو بمب کارگذاشته شده از سوی تروریستها در منطقه الضیاء در نزدیکی حسیاء را خنثی کردند.

این منبع همچنین از مصادره مقادیر زیادی از سلاح و مهمات در جاده تلکلخ-البقیعه در حومه حمص در نزدیکی مرز سوریه با لبنان خبر داد.

منبع مسئول بیان کرد: سلاح کشف شده شامل خمپاره انداز، 10 گلوله خمپاره، 600 گلوله دوشکا و مقادیر زیادی دستگاههای انفجار از راه دور است.

در حومه حماه نیز ارتش سوریه با تروریستهایی که اقدام به ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان می کردند، درگیر و خسارات سنگینی به آنها وارد کرد.

منابع نظامی در حماه از کشته شدن یکی از سرکرده گروههای تروریستی موسوم به عمار محمد عدنان حاج حسن ملقب به الداعور خبر دادند.

در شهر حارم در حومه ادلب نیز ارتش با گروههای مسلح درگیر شدند و شماری از آنها از پا درآورد.ارتش همچنین گروههای تروریستی را در جاده کفر روما در حومه معره النعمان هدف قرار داد که این اقدام به کشته شدن تعدادی از آنها انجامید.

سانا همچنین گزارش داد: نیروهای مسلح سوریه اقدام به پاکسازی معره النعمان از گروههای تروریستی کردند.

در دیرالزور نیروهای مسلح سوری با تروریستها در خیابان نزدیک بانک تجاری درگیر شدند و جمعی از آنها از جمله محمود محیس الذیاب یکی از خطرناکترین تروریستها این منطقه را کشتند.

در جنوب جاده فرودگاه در دیر الزور، ارتش با گروههای مسلح درگیر شد و تعدادی را کشت.

در منطقه القلعه در شهر لاذقیه، ارتش با حمله به گروههای تروریستی مواد منفجره زیادی از تروریستها کشف کرد.

در حومه درعا رتش سوریه در منطقه تل الخضر حد فاصل روستای عتمان و شهر داعل با گروههای مسلح درگیرشد و مقادیر زیادی سلاح ساخت اسرائیل به دست آورد.

منابع نظامی در این استان اعلام کردند: سلاحها شامل 13 موشک ساخت اسرائیل است که سه موشک از نوع دراگون ضد تانک و نفربر است.

کد خبر 1739055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha