۱۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹

حاج علیزاده:

طرح هادی در 115 روستای اردبیل اجرا می شود

طرح هادی در 115 روستای اردبیل اجرا می شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: طرح هادی با هدف توسعه و عمران روستاهای بالای 20 خانوار امسال در 115 روستای این استان به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حاج علیزاده پیش از ظهر جمعه در جلسه در بازدید از طرحهای روستایی اردبیل تصریح کرد: تهیه طرح هادی روستایی به منزله سند توسعه اقتصادی – اجتماعی روستا تلقی شده و بر اساس آن تمامی نیازمندیهای مسکونی،‌ خدماتی، صنعتی و .... برای افق طرح طی 10 سال آتی تامین می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تهیه و اجرای طرح هادی برای هزار و 29 روستا در اردبیل مصوب شده است، افزود: هم اکنون مطالعات 719 روستا و ورود به فاز اجرایی در 328 روستا انجام شده است.

حاج علیزاده تصریح کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال برای 130 روستا در نظر گرفته شد که با همت بنیاد مسکن استان با این اعتبار اجرای طرحهای هادی 135 روستا محقق شد.

وی ادامه داد: امسال نیز تاکنون هشتاد و دو میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای 135 روستا درنظر گرفته شده و به دلیل تاخیر در اختصاص اعتبارات ملی این طرح در 115 روستا به اجرا درآمده است.

بازسازی 35 هزار خانه کم دوام روستایی

مدیر کل بنیاد مسکن با بیان اینکه این دستگاه اجرایی در بین تمام دستگاههای استان اردبیل رتبه اول در سطح ملی را اخذ کرده است، اضافه کرد: در اجرای طرح هادی اردبیل توانسته است رتبه سوم را از آن خود کند.

حاج علیزاده اضافه کرد: علاوه بر این تاکنون بیش از 35 هزار خانه کم دوام بازسازی شده و تا پایان سال جاری هشت هزار واحد نیز به این رقم اضافه خواهد شد.

وی مصوب بنیاد مسکن برای بازسازی خانه های کم دوام در شش سال گذشته را 55 هزار و 622 واحد عنوان کرد و افزود: 98 درصد واحدهای مصوب تشکیل پرونده داده و به بانک معرفی شده و بیش از 48 هزار واحد نیز عقد قرار داد کرده است.
 

کد خبر 1739180

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha