۲۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۳۴

آموزش والدین دانش آموزان استثنایی از امسال در مدارس

آموزش والدین دانش آموزان استثنایی از امسال در مدارس

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: با توجه به تاکیدات برنامه پنجم توسعه سازمان آموزش و پرورش استثنایی و به منظور ارتقا سطح آگاهی خانواده‌ها، برنامه آموزش خانواده از امسال در تمامی مدارس استثنایی کشور ساماندهی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نامدار عبدالهیان درباره اهداف آموزش خانواده‌های کودکان استثنایی گفت: با آموزش اولیا سطح آگاهی خانواده‌ها به لحاظ تربیتی و سطح مهارتی آنها به لحاظ عملکردی در ارتباط با رفتار مناسب با کودک استثنایی ارتقا می‌یابد.

وی افزود: والدین در این دوره‌های آموزشی با ویژگی‌های خاص کودکان استثنایی، توانایی‌ها، محدودیت‌ها و علاقه مندی آنها برای سازگاری با اجتماع و محیط اطراف آشنا می‌شوند.

عبدالهیان با بیان اینکه دستور العمل آموزش خانواده در آموزش و پرورش استثنایی با تعیین سرفصل‌های آموزش خانواده‌های کودکان و دانش آموزان استثنایی همراه با مستندات ارزیابی از فرایند، برای برنامه ریزی و اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده است،گفت: مسوولیت اجرای دوره‌های آموزش خانواده در آموزشگاه بر عهده مدیر آموزشگاه و نظارت بر آن بر عهده شورای نظارت بر برنامه آموزش خانواده استان است.


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اظهار کرد: برای اجرای هرچه بهتر برنامه، موضوعات پیشنهادی دوره‌های آموزشی در هر استان با در نظر گرفتن بافت فرهنگی، اجتماعی و موقعیت منطقه و مشکلات موجود و میزان علاقمندی اولیا دانش آموزان جهت پاسخگویی به سوالات و آموزش آنها برگزار می‌شود.
 

کد خبر 1740133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha