۲۱ آبان ۱۳۹۱، ۸:۲۸

شیخ زاده خبر داد:

لزوم رونق بازارچه های مرزی/ کنترل مرزهای شرقی مورد توجه باشد

لزوم رونق بازارچه های مرزی/ کنترل مرزهای شرقی مورد توجه باشد

زاهدان - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سفر کمیسیون امنیت ملی مجلس به سیستان و بلوچستان بر رونق بازارچه های مرزی در راستای رفع محرومیت مرزنشینان تاکید شد.

رجبعلی شیخ زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از آنجایی که اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه هفته جاری جلسه ای مشترک با مسئولان کشوری و استاندار سیستان و بلوچستان برای بررسی مسائل مرزی و اشتغال مرزنشینان دارند، تعدادی از اعضای این کمیسیون با سفر به استان و بازدید از مرزها برای طرح در این جلسه آماده شده اند.

وی گفت: انسداد کامل مرزها، اشتغال و امرار معاش مرزنشینان و ارتقای ضریب امنیتی و توسعه امنیت از اهداف و خواسته های مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به توسعه بازارچه های مرزی افزود: توسعه بازارچه های مرزی و تغییر روند فعلی بازارچه های موجود از مهمترین خواسته های استان از اعضای کمیسیون امنیت ملی بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: بازارچه های مرزی محل داد و ستد مرزنشینان است و باید ساکنان دو سوی مرز با استفاده از این موقعیت به تبادل کالا با یکدیگر بپردازند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران بدنبال انسداد کامل مرزها و اشتغال مرزنشینان است، گفت: این هیئت در خصوص اختصاص اعتبار لازم برای ادامه طرح انسداد مرز نیز قول همکاری داده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان با دو کشور ناامن افغانستان و پاکستان همسایه است، باید تدابیر لازم در ارتباط با مرزها و امنیت مرزنشینان اندیشیده شود.

شیخ زاده اظهار داشت: همچنین تشکیل کارگروه کشاورزی برای مناطقی از مرزهای سیستان و بلوچستان که زمین و آب کافی برای کشاورزی و تولید محصولات مختلف دارند، مورد تاکید قرار گرفت.

تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز شنبه از مرزهای سیستان و بلوچستان با پاکستان و افغانستان و بازارچه های مرزی این استان بازدید کردند

کد خبر 1740438

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha