۲۱ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۰۲

حجت الاسلام عاملی:

آبروی معصومین خرج حرکات سخیف نشود/منیت درمجلس سیدالشهدا جایی ندارد

آبروی معصومین خرج حرکات سخیف نشود/منیت درمجلس سیدالشهدا جایی ندارد

اردبیل – خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در عزاداری امام حسین(ع) باید به شدت از منیت دوری کرد، متذکر شد: اگر کسی در این دستگاه منیت داشته باشد بطور حتم از امام حسین(ع) و اهداف آن امام چیزی نمی داند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن عاملی ظهر یکشنبه در دیدار با ریش سفیدان و بزرگان هیئتهای مذهبی اردبیل تصریح کرد: نماز شاخصه اصلی عزاداری و گریه برای امام حسین(ع) است بنابراین اول باید نماز را به جا آورد و بعد اعمال مستحب را انجام داد.

عاملی با اشاره به اینکه نباید با احساسات وارد عزاداری شوید، اضافه کرد: اگر احساسات طوری باشد که عقلانیت را از بین برده یا کم رنگ کند، این احساسات ضربه به شیعه خواهد بود.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه هدف از مداحی نباید این باشد که مجلس گرفته و مردم بیشتر گریه کنند، ادامه داد: شعرا و مداحان باید بدانند که هدف اصلی از مداحی بیان مصائب امام حسین(ع) است بنابراین نباید کارهای خود را با گریه مجلس بسنجند.

وی با بیان اینکه در عزاداری امام حسین(ع) باید به شدت از منیت دوری کرد، متذکر شد: در دستگاه ابا عبدالله منیت جایی ندارد و اگر کسی در این دستگاه منیت داشته باشد مطمئنا از امام حسین(ع) و اهداف آن امام چیزی نمی داند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه در دستجات عزاداری نباید شمایل و طوق گردانی شود، تصریح کرد: طوق و شمایل پیامی ندارد که بتوان آنها را در هیئتها و دستجات جابجا کرد بلکه اینها از اساس شعار کفر است.

وی تاکید کرد: باید مراقب بود تا کارهایی که مناسب شان و منزلت معصومین است، انجام شود تا آبروی معصومین را خرج حرکات سخیف نکنیم.

کد خبر 1741072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha