۲۳ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۵۷

حجت الاسلام دهشت:

دشمن درصدد از بین بردن قدرت مساجد در بین مسلمانان است

دشمن درصدد از بین بردن قدرت مساجد در بین مسلمانان است

مشهد - خبرگزاری مهر: استاد حوزه و دانشگاه گفت: مسجد از قدرت بسیار بالایی در بین مسلمانان برخوردار است و دشمن این قدرت را شناخته و درصدد از بین بردن آن در بین مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلام رضا دهشت سه شنبه شب در همایش آموزشی مساجد منطقه هفت مشهد که در مسجد حضرت علی (ع) منطقه کوشش برگزار شد، اظهارکرد: مسجد محل اجتماعات است، فقط نباید در آن به عزاداری پرداخت، چرا باید به گونه ای باشد که جوانان از سخنران  در مساجد فاصله بگیرند و فقط به عزاداری بپردازند.

وی درباره در اهمیت همراهی و متحد بودن با اشاره به روایتی از پیامبراکرم (ص) اظهارکرد: نقل است، که پیامبر (ص) فرمودند که وقتی به سفر می روید و کاروان در بین راه در محلی اتراق می کند، از هم پراکنده نشوید به طوری که اگر پرده ای روی شما کشیده شد، همه زیر آن قرار گیرید.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف در بین امت اسلامی هستند افزود: باید سعی کنیم تمام موارد اختلاف افکن را از بین ببریم و نگذاریم اختلاف سلیقه ها به حدی برسد که جدایی ایجاد کند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این پرسش که عرض امانت یعنی چه اظهارکرد: خداوند امانت را به آسمان ها، کوه ها و زمین عرضه کرد ولی آنها نپذیرفتند در صورتی که همه مطیع خدا هستند ولی انسان این امانت الهی را پذیرفت.

حجت الاسلام دهشت افزود: در قرآن بهترین آیه که اوصاف را برای انسان گفته این آیه است و آیه ای که بیشتر از همه جا انسان را ملامت کرده نیز همین آیه است، بهترین اوصاف در انسان که امانت دار خدا است و بدترین اوصاف که انسان ظلوم و جهول است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: این امانت چه چیزی هست، هشت احتمال برای امانت وجود دارد که امانت مادی یکی از آنهاست، یکی از معانی امانت، تکلیف است و بالاترین معنای امانت، ولایت است.

حجت الاسلام دهشت تاکید کرد: ولایت، امانت خداست که به انسان عرضه کرد و انسان پذیرفت؛ آسمان ها، زمین و کوه ها نتوانستند این امانت سنگین را بپذیرند و این امانت امروز به دست ما است.

وی افزود: شما امانت دار خدایید، خداوند شما را لایق این دانسته و مسجد و جوانان را به شما امانت بخشیده، باید چه کرد تا از پس این امانت برآییم.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: انسان شایسته است که عادل باشد ولی اگر از مرز الهی بیرون رفت، ظالم می شود؛ و انسان شایسته است که عالم شود و همه زمینه ها بری انسان فراهم است تا عالم شود، سپس اگر نشد، ایراد از خود اوست.

حجت الاسلام دهشت افزود: باید توجه داشت که مسجد و جوانان امانتی هستند که خداوند به ما واگذار کرده و مسؤولیتی است که بر دوش ماست.

وی یادآور شد: مدتی قبل، فردی جمله ای گفت که ارزش بالایی داشت اخیرا خداوند عنایتی فرموده و توفیق تربیت یکی از فرزندانش را به من داده، توفیق تربیت فرزند، کار آسانی نیست، امروز تربیت فرزند بسیار مشکل است، نمی توان کاملا به آموزش و پروزش اعتماد کرد، نباید به دبستان و راهنمایی اکتفا کرد، اینها کافی نیست، فرزندان امانت خدا هستند در دست ما و باید به گونه ای عمل کنیم که در پیشگاه خداوند شرمنده نشویم.

حجت الاسلام دهشت افزود: مسجد از قدرت بسیار بالایی در بین مسلمانان برخوردار است و دشمن این قدرت را شناخته و درصدد از بین بردن این قدرت در بین مسلمانان است، مسجد محل اجتماعات است، فقط نباید به عزاداری پرداخته شود، چرا باید به گونه ای باشد که جوانان از سخنران فاصله بگیرند و فقط به عزاداری بپردازند.

 استاد حوزه و دانشگاه افزود: این درد است برای یک مسلمان که نتواند نماز بخواند، من در دیدار جمعی از مسئولین گفتم، ما قدر نمی دانیم، بعد از گذشت 14 قرن خداوند به ما نعمت حکومت اسلامی را داده که تمام دنیا از آن حساب می برند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآورشد: باید کاری کرد که معرفت نسل جوان بالا برود، باید فکر کرد برای جوانان، باید به سراغ جآنها رفت و با خوش رویی و تشویق با آنان برخورد کرد و نیز در مقابل اخلاق های تند و نامناسب صبر کرد.

حجت الاسلام دهشت اظهارکرد: شخصی به امام علی (ع) گفت که از اخلاق های پیامبر برایم بگویید؛ ایشان فرمودند که نعمت های خداوند را بشمار، و شخص گفت قابل شمارش نیست؛ امام علی (ع) فرمودند که نعمت های دنیا قابل شمارش نیست، چطور از کسی بگویم که صفاتش متعلق به این دنیا نیست.

وی بیان کرد: اگر حوصله ندارید، آخوندی را بگذارید کنار، آخوندی باید با حوصله باشد، روحانی یعنی خونسرد، یعنی پیرو پیامبر؛ از اخلاق پیامبر باید درس گرفت؛ به جوانان باید با حوصله آشنایی با دین را آموخت، معمولا کلاس عقاید، احکام و اخلاق لازم است، حضور در مسجد نباید صرف نماز خواندن و رفتن نباشد.

استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: باید این محرم و صفر تحولی در انسانها ایجاد کند، باید محرم و صفر نمونه ای داشته باشیم که معرفت جوانان را بالا ببریم.

کد خبر 1742552

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha