۲۴ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۲۲

شینهوا:

نرخ تورم در اسپانیا به بالاترین میزان خود از مه 2011 تاکنون رسید

نرخ تورم در اسپانیا به بالاترین میزان خود از مه 2011 تاکنون رسید

موسسه آمار ملی اسپانیا از افزایش نرخ تورم در اسپانیا به بالاترین میزان خود از مه 2011 تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، موسسه آمار ملی اسپانیا گزارش داد که نرخ تورم سالانه این کشور در ماه اکتبر به 3.5 درصد رسید.

بر اساس این گزارش این میزان نرخ تورم در اسپانیا یعنی 0.8 درصد افزایش در هر ماه به بالاترین میزان خود از مه 2011 تاکنون رسیده است.

نرخ تورم اسپانیا چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو که با بحران اقتصادی مواجه شده است، در ماه اکتبر با افزایش روبرو شد و به بالاترین حد از ماه مه سال گذشته رسید.

نرخ تورم در اسپانیا در ماه سپتامبر 3.4 درصد بود و افزایش هزینه سوخت تاثیر زیادی بر افزایش نرخ تورم این کشور داشته است.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار اسپانیا از هر چهار نفر اسپانیایی در سن اشتغال، یک نفر بیکار است و تعداد خانوارهایی که در آن هیچ یک از اعضا شغلی ندارند به یک میلیون و 738 هزار افزایش پیدا کرده است که یک دهم خانوارهای اسپانیایی را شامل می شود.

بهبود شرایط اشتغال در اسپانیا نیز پیش بینی نمی شود. اقتصاد این کشور همچنان در مسیر رکود قرار دارد و در چنین شرایطی دولت برنامه های ریاضتی سرسختانه ای را در پیش گرفته است. بانک مرکزی انتظار دارد که رشد اقتصاد این کشور در سه ماهه سوم سال 0.4 درصد کاهش داشته باشد.

کارشناسان این آمارها را هشدار دهنده ارزیابی می کنند. شرایط اشتغال در این کشور می تواند با توجه به برنامه های ریاضتی سرسخت دولت و رکود مستمر اقتصادی بدتر از این هم شود. اسپانیا با دومین نرخ بالای بیکاری در اتحادیه اروپا بعد از یونان مبارزه می کند.

کد خبر 1743548

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha