۲۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۲:۰۷

یک پروفسور آلمانی:

شرایط اجتماعی اروپا بحرانی ترمی شود/ اعتصابها بیانگر ناامیدی شهروندان است

شرایط اجتماعی اروپا بحرانی ترمی شود/ اعتصابها بیانگر ناامیدی شهروندان است

یک پروفسور آلمانی با تاکید بر اینکه شهروندان اروپایی خشمگین و ناامیدند و همین امر آنها را به خیابانها کشانده است، پیش بینی کرد که شرایط اجتماعی اروپا بحرانی تر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "اولی مدر" یک پروفسور علوم اجتماعی آلمانی در گفتگو با شبکه تلویزیونی "اس اف" سوئیس در پاسخ به این پرسش که با توجه به اعتصابهای عمومی در اروپا چه شرایطی در آینده انتظار می رود و آیا این اعتراضات به خشونت کشیده خواهد شد اظهار داشت: بله شرایط می تواند همچنان متشنج تر و وخیم تر شود. اعتصاب بیانگر ناامیدی مردم است. و کسی که پشت به دیوار می ایستد و خود را در بن بست می بیند اجازه می دهد تا تمام خشم و عصبانیتش تخلیه شود. 

"اولی مدر" در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد: شهروندان اروپایی خشمگین هستند. همین امر  آنها را به خیابانها کشانده است. در پیش گرفتن قدمهای مهم در همه سطوح در حل بحران ضروری است و اتحادیه اروپا باید شروع کننده باشد. باید در عرصه سیاسی از توافقات و راه حلهای اجتماعی حمایت شود. کشورهای اروپایی باید کارها را بهتر تقسیم کنند.

وی در بخش دیگری از این گفتگو درباره جوانان اروپایی نیز اظهار داشت: جوانان ناامید از یافتن شغل در اروپا بخصوص دلسرد و ناامیدند. این مهم است که برای همه جوانان زمینه تحصیلات تخصصی فراهم شود و بخصوص آنها باید بیشتر در گرایشهای اجتماعی شرکت داده شوند.

این پروفسور علوم اجتماعی همچنین مشارکت ثروتمندان اروپایی برای کاهش بدهی های دولتی را از وظایف اخلاقی آنها دانسته و گفت: یک جامعه زمانی خوب پیش می رود که همه چیز در حد ممکن در آن خوب پیش رود. بخصوص اینکه ثروتمندان پولشان تنها به خودشان تعلق نداشته باشد و افراد دیگر هم در آن سهم داشته باشند.
 

کد خبر 1744454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha