۲۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۰۴

دکتر رئیسی خبر داد:

جذب 52 پزشک متخصص و فوق‌تخصص در بوشهر در سال جاری

جذب 52 پزشک متخصص و فوق‌تخصص در بوشهر در سال جاری

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از جذب 52 پزشک متخصص و فوق‌تخصص در استان بوشهر در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا رئیسی پیش از ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران با ارایه توضیحاتی در زمینه تجهیزات و بخش‌های مختلف بیمارستان جدید بوشهر اظهار داشت: در بخش‌های مختلف این بیمارستان از تجهیزات بسیار پیشرفته و برندهای معتبر دنیا استفاده شده و هیچ تجهیزاتی از بیمارستان فاطمه زهرا (س) منتقل نشده است.

وی، خروج بیماران از استان به استان‌های دیگر برای مداوا را از مشکلات همیشگی حوزه درمان در استان بوشهر دانست و افزود: زمینه‌های ایجاد چنین مشکلی را می‌توان در چند حوزه بررسی کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: نبود فضای فیزیکی استاندارد، مناسب نبودن تجهیزات درمانی و ناکافی بودن نیروی انسانی کارآمد از مهم‌ترین عوامل ایجاد این امر نامطلوب در حوزه درمان است.

این مسئول "مدیریت" این سه حوزه را مهم‌ترین عوامل رفع این مشکل دانست و اضافه کرد: در بیمارستان جدید سعی بر این شده که مشکلات یاد شده به نحو مطلوبی برطرف شود و با همکاری و مدیریت همکاران و مسئولان در آینده شاهد خروج بیماران از استان نباشیم.

وی در ارتباط با چگونگی روند انتقال بیماران از بیمارستان فاطمه زهرا(س) گفت: بعد از افتتاح بیمارستان، بخش‌های اطفال، داخلی و جراحی منتقل می‌شوند اما بخش‌های ویژه مانند ICU و اورژانس به تدریج انتقال می‌یابند.

رئیسی در خصوص سرنوشت بیمارستان فاطمه زهرا(س) نیز گفت: مجوز احداث بیمارستان 160 تختخوابی گرفته شده که جزو پروژه‌های درمانی آینده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به امکانات پیشرفته بیمارستان جدید بوشهر افزود: چهار اتاق عمل هوشمند در بیمارستان جدید ایجاد شده که امیدوار هستیم بهترین خدمات را ارائه کنیم.

رئیسی از جذب 52 پزشک متخصص و فوق‌تخصص در استان بوشهر خبر داد و اذعان داشت: با توجه به جذب 52 پزشک متخصص و فوق تخصص در سال جاری شمار کادر درمانی در رشته‌های یادشده به 202 نفر افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی از نظر نیروی انسانی ماهر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در تنگنا نیست و کمبود متخصص نباید بهانه توجیح خارج شدن بیمار از این استان برای پیگیری درمان در سایر نقاط کشور شود.

رئیسی بیان کرد: از تمام امکانات و پتانسیل موجود برای رشد کمی و کیفی خدمات‌رسانی به مردم استفاده می‌کنیم.

کد خبر 1744521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha