۲۵ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۴۱

آیت الله نورمفیدی:

محرم ماه شور و شعور است

محرم ماه شور و شعور است

گرگان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه خرافات و پیرایه ها نباید وارد مجالس امام حسین(ع) شود، گفت: محرم ماه شور و شعور است و این شور زمینه مناسبی فراهم می کند تا شعور نیز به آن اضافه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر پنجشنبه در همایش رهروان عاشورایی گفت: اگر شور و شعور همراه نباشد دچار انحراف می شویم و آنچه ائمه از ما خواسته اند، این است که هم شور و هم شعور داشته باشیم، زیرا شور بی شعور و شعور بی شور انحراف است.

نورمفیدی اذعان داشت: خداوند مرگ و زندگی و انسان را آفرید، به ما زندگی داد تا معلوم شود عمل چه کسی بهتر است، فلسفه زندگی از دید قرآن این است که در فراز و نشیب ها نشان دهیم چه کسی عمل بهتری دارد.

وی تصریح کرد: خداوند در قران مصداق بهترین عمل یا بهترین آن را معرفی کرده است، با این اعمال است که بهشتی می شویم، با شعار کسی به بهشت نمی رود.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: انبیاء الهی ، پیامبران اولوالعزم و ائمه کسانی هستند که مصداق کامل بهترین اعمال هستند و مصداق اتم آن نیز امام حسین(ع) است.

وی تاکید کرد: در تلاش باشید که  برای امام حسین(ع) کار درست انجام دهید و خرافات و پیرایه ها نباید وارد مجالس امام حسین شود.

نورمفیدی اظهار داشت: حرفهای بی ربط و بی اساس نباید وارد این مراسمات شوند زیرا باعث خراب کردن حادثه عاشورا می شود.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه، جوانان ما امروز در معرض موبایل و ماهواره و اینترنت هستند، تاکید کرد: باید با صحیح نشان دادن چهره امام حسین(ع) این خطر را رفع کنید.

وی ادامه داد: شور بی شعور ما را از امام حسین (ع) که جز شفاعت او چیزی نداریم دور می کند و هیئات مذهبی باید از علمای آگاه دعوت کنند تا در مورد امام حسین (ع) صحبت کنند و مردم و جوانان با عاشورا آشنا شوند.

کد خبر 1744558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha