۲۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۰:۴۲

مرکز الهیات اسلامی در غرب آلمان افتتاح شد

مرکز الهیات اسلامی در غرب آلمان افتتاح شد

یک مرکز جدید الهیات اسلامی با حدود 300 دانشجو در دانشگاه های «مونستر» و «اُسنابروک» آلمان رسما کار خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آنته شاوان» وزیر تحقیقات آلمان و عضو «اتحادیه دمکرات مسیحی» (CDU) این کشور، در برنامه جشنی به همین منظور در «دانشگاه وستفلیشه ویلهلمز» شهر «مونستر»، پروژه مشترک دو دانشگاه «مونستر» و «اسنابروک» را افتتاح کرد.
 
«مؤسسه الهیات اسلامی» در «اُسنابروک» و «مرکز الهیات اسلامی» در «مونستر»، مشترکا یکی از چهار مرکز بزرگ آموزش معلمان و ائمه جماعات را تشکیل می دهند. سه مرکز دیگر عبارتند از: «توبینگن»، «فرانکفورت - گیسن» و «ارلانگن- نورنبرگ». دولتِ هر یک از این ایالتها، از این چهار مرکز پشتیبانی می کند.
 
دانشگاه های «مونستر» و «اُسنابروک» در زمینه تحقیقاتی و آموزشی با یکدیگر همکاری خواهند کرد. نمرات دانشجویانِ هر یک از این دانشگاه ها برای دانشگاه دیگر نیز رسمیت خواهد داشت و دانشجویان دوره دکتری به شکل مشترک راهنمایی می شوند. کنگره ها و مراسم بزرگ هم مشترکا برنامه ریزی خواهند شد.
 
در «اُسنابروک» 140 دانشجو [در رشته تعلیم و تربیت اسلام] ثبت نام کرده اند. 35 نفر از آنان از ائمه جماعات، 40 نفر دانشجوی رشته الهیات و 65 نفر نیز دانشجوی رشته تعلیم و تربیت هستند. در «مونستر» برای نیمسال تحصیلی زمستانی 80 دانشجو در دوره آموزشی [تربیت معلم] و 70 نفر در رشته الهیات ثبت نام کرده اند. برای 150 محل تحصیل در این دانشگاه ها 400 نفر تقاضا داده بودند.

«موهاناند خورشید»  مدیر مرکز الهیات اسلامی دانشگاه «مونستر» در مراسم افتتاح مرکز بزرگ الهیات اسلامی در غرب آلمان اظهار داشت: «ما اینجا در مونستر از جهان اسلام منزوی نیستیم. ما به همکاریمان با دانشگاه الازهر مصر و همکاری تنگاتنگ با جهان اسلام مفتخریم.»
 
«بولنت اوچار» استاد «دانشگاه اُسنابروک» نیز که در این مراسم حضور داشت به قراردادهای همکاری میان این دانشگاه ها و ترکیه، بوسنی و مصر اشاره کرد.

در مرکز الهیات اسلامی دانشگاه «مونستر»، سه استاد در زمینه های پژوهشی و آموزشی اشتغال دارند و قرار است دو استاد دیگر نیز به جمع آنها افزوده شود. «مؤسسه الهیات اسلامی اُسنابروک» با در اختیار داشتن هفت استاد، بزرگترین مؤسسه در این زمینه در آلمان به شمار می رود.
کد خبر 1744878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha