۲۶ آبان ۱۳۹۱، ۱۵:۴۸

حجت‌السلام فقیهی:

اهداف امر به معرف و نهی از منکر باید در ایجاد رابطه های دوستانه پیگیری شوند

اهداف امر به معرف و نهی از منکر باید در ایجاد رابطه های دوستانه پیگیری شوند

اصفهان – خبرگزاری مهر: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: اهداف والای امر به معروف و نهی از منکر را باید در ایجاد رابطه‌های دوستانه پیگیری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین فقیهی امروز ظهر در خطبه‌های پیش از نماز ظهر اصفهان با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و مجالس سوگواری برای پاسداری از ارزش‌های قیام عاشورا اظهار داشت: بر خلاف شایعه پراکنی‌‌های موجود در جامعه که ناشی از سخنان دشمنان اسلام است مراسم عزاداری نه تنها در روحیه انسان و به ویژه جوانان اثرات بدی بر جای نمی‌گذارد، بلکه در بسیاری از موارد چنین جلساتی برای انسان اثرات نشاط و دل‌خوشی را هدیه می‌آورد.

وی در مورد اهمیت فریضتین امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نیاز ضروری جامعه گفت: بنا بر آیات صریح قرآن، اراده خداوند بر این قرار گرفته است که برخی از مؤمنان واقعی بر سایر مؤمنان از حکم ولایت برخوردار باشند در صورتیکه منافقان و دشمنان اسلام از چنین حقی، نسبت به یکدیگر برخوردار نیستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان افزود: حفظ و پاسداشت جلسات محرم و عزاداری برای حفظ اساس اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی حضور همه جانبه مردم را در صحنه‌های عزاداری و اجرای فریضتین الهی بسیار مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: حضور همه‌جانبه مردم در جامعه از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری می‌کند.

فقیهی در مورد توجهات بین‌المللی کشورها به فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: در صورتیکه سایر کشورها به این امر الهی توجه می‌کردند به طور حتم اسرائیل جرات حمله به مردم بی‌دفاع غزه را نداشت.

وی تاکید کرد: اهداف والای امر به معروف و نهی از منکر را باید در ایجاد رابطه‌های دوستانه پیگیری کرد.

کد خبر 1745148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha