۲۷ آبان ۱۳۹۱، ۲۰:۵۰

فکوری خبر داد:

برگزاری مراسم محرم در 2500 نقطه بوشهر/ برپایی نماشگاه عکس محرم

برگزاری مراسم محرم در 2500 نقطه بوشهر/ برپایی نماشگاه عکس محرم

بوشهر - خبرگزاری مهر: مسئول کمیسیون‌های تخصصی و سخنگوی شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر از برگزاری مراسم محرم در 2500 نقطه استان بوشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حامد فکوری عصر شنبه در جمع خبرنگاران به پنج ویژه برنامه مراسم شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) که به همت هیئت‌های مذهبی و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شهر بوشهر برگزار می شود، اشاره کرد و یادآور شد: ویژه مراسم محوری عزاداری دهه ی اول محرم از 25 آبانماه 91 ساعت 19 با سخنرانی حجت الاسلام شیخ محمد کفیل و با مداحی کربلایی سید محمد صادق هاشمی و کربلایی عادل عباسیان در تکیه باب الحوائج هیئت مذهبی آل یاسین (ع) مرکز استان آغاز شده است.

سخنگوی شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر در ادامه افزود: به همت هیئت مذهبی رزمندگان اسلام شهرستان با همکاری سازمان بسیج اصناف سپاه امام صادق (ع) استان به مدت 20 شب متوالی از 26 آبان ماه سالجاری مراسم شهادت با سخنرانی حجت الاسلام دکتر جوادی، آیت الله حسینی بوشهری، حجت الاسلام سید جعفر علم الهدی و حجت الاسلام ابراهیم انصاری و با مداحی ذاکر اهل بیت(ع) ساعت 19 در حسینیه عاشقان ثارالله شهر بوشهر برگزار می‌شود.

وی افزود: با حضور کاروان عزاداری و سینه زنی سنتی به مناسبت سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) به همت هیئت مذهبی محبان اهل بیت (ع) بوشهر به مدت شش شب از ساعت 22 با نوحه خوانی مداح حماسی عبدالرضا رمضانی در هیئت مذهبی متوسلین اباعبدالله الحسین (ع) شهر بردجون برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره آسیب شناسی دینی در آیینه نهضت حسینی

فکوری محرم را ماه پرفیض و برکتی دانست و گفت: به همت هیئت مذهبی فاطمیون بوشهر سوگواره سید الشهدا (ع) به همراه شام غریبان با سخنرانی حجت الاسلام حاج شیخ ابراهیم تشکری با موضوع آسیب شناسی دینی در آیینه نهضت حسینی از شب اول محرم به مدت 13 شب ساعت 20 در حسینیه اباعبدالله الحسین (ع) گلزار بهشت صادق شهر بوشهر برگزار می شود.

این مقام مسئول از برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) در شهر بوشهر خبر داد و یادآور شد: مراسم دهه اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام معماریان و حجت الاسلام اسماعیل نیا و با مداحی حسین احمدی پور، محمدرضا رازقی پور و میثم بهرامی از 25 آبان ماه سالجاری ساعت 19 و 30 دقیقه به همت هیئت مذهبی سائلین الزینب (س) مسجد صاحب الزمان (عج) کوی بهمنی برگزارمی شود.

فکوری گفت: مراسم شهادت به همت هیئت مذهبی محبین حضرت رسول (ص) کوی باغ زهرا بوشهر با سخنرانی حجت الاسلام اسماعیلی و حجت الاسلام درخشان و با مداحی کربلایی سید حسن هاشمی از 26 آبان ماه 91 ساعت 21 به مدت 13 شب در خیمه گاه اباعبدالله الحسین (ع) رایة العباس (ع) رهروان شهدا کوی بازرگانی مرکز استان برگزار می شود.

برگزاری مراسمات محرم در 2500 نقطه استان بوشهر

وی در ادامه افزود: به همین مناسبت در بیش از دو هزار و500 نقطه استان برگزار می شود که مراسمات در 900 مسجد، یک هزار و 100 هیئت مذهبی و 500 حسینیه مراسم سخنرانی، سوگواری و زنجیرزنی دسته جات به همراه سینه زنی سنتی و نوحه خوانی با شکوهی خاصی بر پا می شود که مردم بوشهر در  این نوع عزاداری‌ها شرکت و به اهل بیت (ع) ابراز علاقه می‌کنند.

مسئول کمیسیون های تخصصی شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر عنوان کرد: ویژه مراسم محوری شهادت سومین امام شیعیان با سخنرانی حجت الاسلام بهشتی و آیت الله فقیه یزدی و مداحی صبوریان، بیات و یعقوبی به همت هیئت مذهبی منتظران حضرت مهدی (عج) و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان و با مشارکت پایگاه مقاومت نجف اشرف در مسجد خاتم الانبیا (ص) مرکز استان از 25 آبان ماه سالجاری ساعت 19 و 15 دقیقه به مدت 10 شب به همراه قرائت زیارت عاشورا برگزار می شود.

حامد فکوری در ادامه گفت: به همت هیئت مذهبی حضرت علی اصغر (ع) بوشهر مراسم سوگواری و عزاداری دهه اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام شیخ محمدرضا فکوری و حجت الاسلام سید مهدی آقامیری و با مداحی حاج محمد دوانی، حاج سید مهدی عطائی و کربلایی مسلم دهداری در مسجد توحید مرکز استان از 25 آبان ماه سالجاری ساعت 21 و 30 دقیقه به مدت 13 شب برپا می شود.

برگزاری مراسمات خوزستانی‌ها و اذربایجانی‌ها در بوشهر

سخنگوی شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر در ادامه افزود: به همت هیئت مذهبی محبین ابن زهرا (س) بوشهر با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان مراسم سوگواری و عزاداری خوزستانی های مقیم مرکز استان به مدت 13 شب متوالی از 25 آبان ماه سالجاری مراسم شهادت با سخنرانی حجت الاسلام غانمی و با مداحی کربلایی عادل جاسمیان فرد ذاکر اهل بیت(ع) ساعت 21 در حسینیه فاطمه زهرا (س) کوی بیسیم شهر بوشهر برگزار می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ویژه مراسم محوری آذربایجانی های مقیم بوشهر به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دهه ی اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام محمد رضوانی و مداحی حاج عظیم سلمانی با حضور عاشقان، محبان و خادمان حضرت ابوالفضل العباس(ع) در مسجد آذربایجانی های مرکز استان از ساعت 20 و 30 دقیقه به مدت 13 شب برگزار می شود.

عزاداری دهه اول محرم با حضور افغانستانی‌های شیعه مقیم بوشهر

فکوری در عنوان کرد: ویژه مراسم سخنرانی و عزاداری دهه اول محرم با حضور افغانستانی‌های شیعه مقیم مرکز استان در قالب دسته جات زنجیرزنی و سینه زنی با شکوه خاصی در دو نقطه شهر بوشهر برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: هیئت های مذهبی الیگودرزی‌ها، دهدشتی‌ها، خراسانی‌ها، آذربایجانی‌ها، خوزستانی‌ها، همدانی ها، کرمانشاهی‌ها و بجنوردی‌های مقیم بوشهر مراسمات محرم و صفر را در مساجد و تکایای خود با محتوای غنی عاشورایی برپا می کنند.

وی گفت: ویژه مراسمات سخنرانی و مداحی به همت هیئت های مذهبی دانش آموزی و دانشجویی در دهه ی اول محرم به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهرستان ها برگزار می شود.

همایش بزرگ شیرخواران مهدوی در بوشهر

فکوری در ادامه از برگزاری همایش بزرگ شیرخواران مهدوی در بوشهر خبر داد و در ادامه اظهار  داشت: این همایش به همت کانون شیفتگان حضرت قائم (عج) استان 1 آذرماه 91 ساعت 15 در مصلای جمعه شهر بوشهر برگزار می شود.

سخنگوی شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر در ادامه افزود: مراسم دهه اول محرم هر شب با سخنرانی سرکار خانم بازیاری مدیر حوزه علمیه الزهرا (س) بوشهر از ساعت 20 در هیئت مذهبی حسینیه اباصالح المهدی (عج) محله شیخ سعدون برگزار می شود و همچنین همایش شیرخوران حسینی به یاد شش ماهه شهید کربلا حضرت علی اصغر (ع) عصر روز ششم محرم ساعت 15 و 30 دقیقه در این حسینیه برپا می شود.

وی در ادامه گفت: به همت هیئت مذهبی حسینیه ارشاد بوشهر مراسم سوگواری و عزاداری دهه ی اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام حاج شیخ یعقوب شاهمیری و حجت الاسلام کیمیایی و به همراه قرائت زیارت عاشورا با مداحی مداحان اهل بیت (ع) ساعت 20 از شب هفتم شب برپا می شود.

فکوری در ادامه اظهار داشت: ویژه مراسم محوری دهه ی اول محرم به همت هیئت مذهبی محبین ابی عبدالله (ع) و با سخنرانی حجت الاسلام اسماعیل نیا و با مداحی ذاکران اهل بیت (ع) در مسجد حاج محمدعلی کوی سنگی از اول آذرماه 91 ساعت 19 به مدت 5 شب برگزار می شود.

سخنگوی شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر گفت: به همت هیئت های مذهبی مکتب فاطمیه (س) بوشهر ویژه برنامه مراسم به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در دهه ی اول محرم در مرکز استان برگزار می شود، اشاره کرد و یادآور شد: برنامه دهه ی اول محرم در مکتب فاطمیه ویژه بانوان می باشد که با سخنرانی حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا و سرکار خانم عاشوری استاد حوزه و با مداحی مداحان از شب اول محرم ساعت 20 و 30 دقیقه بمدت 13 شب برگزار می شود.

وی از ارسال روزانه دوهزار پیامک بصیرتی و عاشورایی از بیانات علما، مراجع و بزرگان خبر داد و در ادامه اظهار داشت: مجموعه پیامک های بصیرتی و عاشورایی به صورت گروهی به همت کانون فرهنگی تبلیغی جماران به مردم ولایتمدار بوشهر ارسال می شود.

فکوری گفت: مراسم سوگواری و عزاداری سیدالشهدا (ع) از شب اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام آقامیری و حجت الاسلام حدادی و با نوحه خوانی حاج ابراهیم ملاح زاده به همت هیئت مذهبی حسینیه سیدالشهدا (ع) صلح آباد جنوبی هر شب ساعت 22 برگزار می شود.

برپایی 25 خیمه گاه حسینی به صورت مردمی در بوشهر

مسئول کمیسیون های تخصصی شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر اظهار داشت: بیش از 25 خیمه گاه حسینی به صورت خودجوش و مردمی در محله ی هزار دستگاه شهر بوشهر با حضور نوجوانان و جوانان خوزستانی مقیم بوشهر بر پا شده است.

وی در ادامه افزود: در دهه ی اول محرم سال جاری بیش از 20 چایخانه عاشقان ابی عبدالله (ع) توسط تشکل های مذهبی و مردمی برای پذیرایی از عزداران و اردتمندان حضرت سیدالشهدا (ع) در بوشهر بر پا شده است.

وی عنوان کرد: به همین مناسبت مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به همت کانون شاگردان شهدا با سخنرانی حجت الاسلام حدادی و حجت الاسلام آقامیری و با مداحی مداحان اهل بیت (ع) از 24 آبان ماه 91 ساعت 19 به مدت 13 شب در مسجد و حسینیه کوی بندر مرکز استان برگزار می شود.

برگزاری مراسم سالگرد اولین شهید روحانی استان در شهر چغادک

فکوری از برگزاری مراسم سالگرد اولین شهید روحانی استان در شهر چغادک خبر داد و گفت: مراسم سالگرد شهید انقلاب حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ ابوتراب عاشوری عصر یکشنبه 28 آبان ماه 91 مصادف با سوم محرم 1434 ساعت 15 در مسجد صاحب الزمان (عج) شهر چغادک در کنار مزارش با حضور مسئولان و مردم ولایتمدار استان بوشهر برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: مراسم سوگواری سید الشهدا (ع) از شب اول محرم در مسجد دهدشتی شهر بوشهر ویژه دهه ی اول با سخنرانی حجت الاسلام محمدرضا عاشوری از ساعت 21 و 30 دقیقه برگزار می شود و همچنین از شب هفتم محرم مراسم سینه زنی سنتی با نوحه خوانی ذاکر اهل بیت (ع) حاج مصطفی گراشی برگزار می شود.

وی گفت: به همین مناسبت از شب هفتم محرم اول آذرماه 91 مراسم سخنرانی و عزاداری هیئت مذهبی حسینیه زیارتی های کوی جبری مرکز استان با نوحه خوانی مداحان اهل بیت (ع) عباس دشتی و ایمان میرشکاری برگزار می شود.

فکوری در ادامه اظهار داشت: مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در مسجد امام خمینی (ره) بوشهر در دهه ی اول هر شب ساعت 21 با سخنرانی حجت الاسلام گلزاری برگزار می شود و از شب هفتم با نوحه خوانی ذاکر اهل بیت (ع) حاج عبدالحمید دشتی فرد برگزار می شود.

برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی با موضوع عزاداری سنتی بوشهر

مسئول کمیسیون های تخصصی شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر گفت: به همت هیئت مذهبی مسجد شیخ سعدون محله کوتی ویژه مراسم دهه ی اول محرم با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مسعود قربانی به همراه مراسم پامنبری و قرائت زیارت عاشورا ساعت 21 برگزار می شود و همچنین طبق سنت و آئین قدیمی مراسم سینه زنی در این محل از شب هفتم با نوحه خوانی ذاکر اهل بیت (ع) حاج اسماعیل ایراندوست برگزار می شود.

این مقام مسئول در ادامه از برگزاری مراسم سینه زنی سنتی از شب هفتم با نوحه خوانی مداح اهل بیت (ع) حاج امیر گوهر شناس در مسجد سید الشهدا (ع) کوی شنبدی بوشهر خبر داد و گفت: ویژه برنامه مراسم سوگواری و عزاداری دهه اول محرم در این مسجد از ساعت 22 با سخنرانی حجت الاسلام یگانه برگزار می شود و همچنین برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی با موضوع عزاداری سنتی بوشهر در شب عاشورا از دیگر برنامه های فرهنگی و مذهبی این مسجد است.

فکوری در ادامه افزود: ویژه مراسم دهه ی اول در مسجد بابا حاجی کوی بهبهانی شهر بوشهر با سخنرانی حجت الاسلام بهشت آئین از ساعت 21 و 15 دقیقه برگزار می شود و از شب هفتم مراسم عزاداری و سینه زنی سنتی با نوحه خوانی ذاکر اهل بیت (ع) سید کمال الدین مهیمنی برگزار می شود.

سخنگوی شورای هیئات مذهبی شهرستان بوشهر در پایان اعلام کرد: شهروندان بوشهری برای اطلاع بیشتر از برگزاری برنامه ها و مراسمات مذهبی و فرهنگی استان در ایام محرم و صفر می توانند به صورت شبانه روزی با روابط عمومی شورا به شماره تلفن 3540400 0771 تماس برقرار کنند.

کد خبر 1746210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha