۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۴:۵۷

هاشمی:

شهروندان برای پخش نذری از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی استفاده کنند

شهروندان برای پخش نذری از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی استفاده کنند

همدان - خبرگزاری مهر: معاون فنی اداره کل استاندارد استان همدان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت: شهروندان برای پخش نذری و غذاها و نوشیدنیهای گرم از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد هاشمی اظهار کرد: استفاده از ظروف پلاستیکی اعم از ظروف پروپیلن و پلی استایرن به ترتیب دارای علامت مثلث شکل در زیر ظروفی مانند لیوان و بشقاب با عبارات PP و PS صرفاً برای مصرف نوشیدنی و غذاهای سرد توصیه می شود و ظروف غذایی از جنس فوم پلی استایرن نیز برای غذاهای داغ نامناسب است.

وی ادامه داد: استفاده نابجا از این ظروف و به کار بردن آنها در خصوص مواد غذایی و آشامیدنی بالای 65 درجه سانتی‌گراد و مواد غذایی چرب می‌تواند موجب آزاد شدن مواد آلی و ترکیبات شیمیایی موجود در دیواره ظروف و ورود آنها به داخل مواد غذایی شود که مصرف آنها سرطان زا بوده و آلودگی زیست محیطی را نیز به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: استفاده از ظروف یک بار مصرفی که جنس آنها پلی‌استایرن، پلی‌اتیلن و پلی وینیل کلرید هستند برای نوشیدنیها و غذاهای داغ مانند چای، شیر و آش مجاز نیست.

هاشمی تاکید کرد: در واقع ظروف یکبار مصرف با رنگ شفاف، روشن و شیشه‌ای رنگ تحت هیچ شرایطی نباید برای توزیع مواد غذایی داغ استفاده شوند و از این ظروف تنها باید برای مایعات و مواد غذایی خنک مثل شربت، شیر سرد و آب استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگسازی در زمینه استفاده از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی به جای ظروف پلاستیکی خاطرنشان کرد: رسانه ها در این زمینه می توانند نقش موثری داشته باشند و خود مردم نیز می توانند با استفاده از ظروف شیشه ای و گیاهی سلامت خود و شهر را به خصوص در ایام سوگواری سالار شهیدان ارتقا دهند.

وی عنوان کرد: بهترین ظروف یکبار مصرف برای استفاده، ظروف یکبار مصرف گیاهی است که به لحاظ بهداشتی و هم زیست محیطی کاملا استاندارد است و در کشور ما به تولید انبوه هم رسیده است.

وی به عزاداران ماه محرم توصیه کرد برای ادای نذورات خود از ظروف یک بار مصرف غیرشفاف که فاقد مواد پلی استایرن است، استفاده کنند و تاکید کرد: همچنین از ظروف رنگی و کیسه های رنگی نباید استفاده شود چرا که این ظروف جزو ظروف یک بار مصرف دست دوم به شمار می رود و از مواد اولیه دست دوم تهیه شده که برای بدن زیان آور است.

کد خبر 1746705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha