۲۸ آبان ۱۳۹۱، ۱۸:۳۸

خالکوبی تجربه ای دردناک با هزینه هنگفت همراه با یک عمر پشیمانی

خالکوبی تجربه ای دردناک با هزینه هنگفت همراه با یک عمر پشیمانی

زاهدان - خبرگزاری مهر: متخصص پوست و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: انجام خالکوبی (تاتو) ممکن است برای افراد بسیار گران تمام شود چون در این فرآیند سوزن می تواند در یکی از سدهای دفاعی بدن نفوذ کند و همراه خود عوامل میکروبی را وارد بدن سازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت عیسی زاده اظهار داشت: خالکوبی (تاتو) عملی است که در آن با استفاده از سوزن های مخصوص نقاطی از بدن را سوراخ و سپس رنگدانه هایی به آن تزریق می کنند و با این عمل طرح مشخصی روی آن نقطه از بدن حک می کنند.

وی گفت: تاکنون بیش از 50 نوع رنگدانه و سایه مختلف که در عمل تاتو و آرایش های دائم از آن استفاده می شود شناسایی شده و روز بروز بر تعداد آن نیز افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از این رنگدانه های مورد استفاده در تاتو و خالکوبی برای تزریق در پوست تایید نشده اند تاکید کرد: بسیاری از این رنگدانه ها حتی برای تماس با پوست انسان نیز مضر است.

عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: اگر وسائل خالکوبی و تاتو آغشته به خون افراد آلوده باشد احتمال انتقال بیماری های ایدز، هپاتیت و... وجود دارد و در صورت بروز هرگونه بیماری واگیر دار تجربه ای دردناک وهزینه هنگفت یک عمر پشیمانی برای افراد رقم خواهد خورد.

وی پدیدار شدن ضایعه گرانولوما (برجستگی پوست) را از معضلات خالکوبی ذکر کرد و گفت: در صورت پشیمانی افراد پس از خالکوبی، ضمن اینکه درمان آن رضایت بخش نخواهد بود عوارض برگشت ناپذیر و جانبی از قبیل تغییر رنگ پوست را نیز در پی خواهد داشت.

وی بیماری های واگیردار مانند ایدز و هپاتیت و حساسیت های پوستی وهمچنین عفونت های پوستی را از معضلات احتمالی عمل خالکوبی غیر بهداشتی بیان کرد.

عیسی زاده به تمامی شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده این قبیل تخلفات و هرگونه مشکل بهداشتی مراتب را به گروه بهداشت محیط و حرفه ای با شماره 2446699 اطلاع دهند.

کد خبر 1747080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha