۲۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۶:۴۶

ندایی به مهر تاکید کرد:

میراث فرهنگی اردبیل آماده برگزاری جشنواره های مناسبتی است

میراث فرهنگی اردبیل آماده برگزاری جشنواره های مناسبتی است

اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از آمادگی این اداره برای برگزاری جشنواره های مناسبتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز ندایی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه شورای برنامه ریزی گردشگری استان با اشاره به شرایط برگزاری این جشنواره ها گفت: اگر 50 درصد هزینه های این جشنواره ها را فرمانداران متقبل شوند میراث فرهنگی نیز با تامین 50 درصد اعتبار مورد نیاز جشنواره ها را برگزار خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر علل عدم برگزاری برخی از جشنواره های مناسبی استان تصریح کرد: برای برگزاری این جشنواره ها باید مسئولان شهرستانی همت داشته و برنامه ریزی کنند تا میراث فرهنگی هم با کمک به این مسئولان در صدد برگزاری این برنامه ها باشد که تاکنون این شرایط فراهم نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: در سالهای گذشته همکاریهای لازم در این زمینه انجام نشده که همین امر منجر به تعطیلی برخی از برنامه ها و جشنواره استانی شده است.

وی در عین حال با بیان اینکه تمامی جشنواره های مناسبتی استان تعطیل نشده است، افزود: برخی از این جشنواره ها همانند جشنواره آش نیر یا جشنواره رغایب خلخال برگزار می شود اما اگر مسئولان شهرستانی برنامه ریزی کنند می توان جشنواره برداشت انگور در مشگین شهر یا برداشت گندم در مغان را نیز برگزار کرد.

ندایی با اشاره به عدم برگزاری جشنواره کوچ عشایر طی سال جاری اضافه کرد: عشایر استان بویژه دشت مغان باید خودشان زمینه برگزاری این جشنواره را فراهم کنند و میراث فرهنگی هم با برگزار کنندگان همکاری کند اما اگر میراث فرهنگی بخواهد این جشنواره را برگزار کند هزینه جشنواره چندین برابر می شود.

کد خبر 1747987

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha