۲۹ آبان ۱۳۹۱، ۲۰:۰۳

اخبار کوتاه از گیلان/

جریمه 19 راننده متخلف در شهرستان شفت/ لزوم گسترش فرهنگ امر به معروف

جریمه 19 راننده متخلف در شهرستان شفت/ لزوم گسترش فرهنگ امر به معروف

رشت - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شفت از جریمه 19 راننده متخلف در این شهرستان خبرداد و گفت: در روزهای اخیر از 80 واحد حمل و نقل و پایانه مسافربری در این سازمان بازرسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانپور افزود: در راستای این بازرسی ها 19 راننده به دلیل افزایش خودسرانه کرایه حمل مسافر متخلف شناخته  و با تشکیل پرونده برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی این پرونده ها بیش از شش میلیون ریال بوده است. سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان شفت همچنین از تداوم بازرسی ها از این حوزه طی روزهای آینده خبر داد.

1500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی سیاهکل

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سیاهکل گفت: دردو ماه اخیر از هزار و 513 واحد صنفی و غیر صنفی این شهرستان بازرسی بعمل آمد.

محمد رضا قلی پور افزود: در راستای این بازرسی ها که اغلب با همراهی بازرسان اتحادیه های صنفی صورت گرفت، تعداد 77 متخلف شناسایی شد.

وی تصریح کرد: این متخلفان با تشکیل پرونده های به ارزش در مجموع 53 میلیون ریال جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت سیاهکل ادامه داد: در دو ماه اخیر 49 مورد گشت مشترک بازرسی با همراهی برخی اداره های این شهرستان سیاهکل از قبیل فرمانداری، شبکه بهداشت، دامپزشکی، مجمع امور صنفی و تعزیرات حکومتی صورت گرفته است.

تمدید مهلت ارسال مقالات نخستین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: به دلیل استقبال زیاد نخبگان و پژوهشگران مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه نخستین کنگره ملی میرزاکوچک جنگلی تا یکم آذرماه جاری تمدید شد.

همچنین در نشست هم اندیشی و هماهنگی برگزاری نخستین کنگره ملی میرزاکوچک جنگلی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با حضور سید محمد حسینی وزیر این وزارت خانه از پورتال جامع میرزاکوچک رونمایی شد.

آدرس این پورتال www.mirzakuchakkhan.ir است و در آن زندگینامه، تاریخ مبارزات جنگل، اسناد، تصاویر، مقالات، کتاب و مطالب مربوط به این شهید انقلابی منتشر می شود.

یک جانباز گیلانی دیگر به آسمان پیوست

محمدرضا حسن پور جانباز شیمیایی 70 درصد پس از 25 سال تحمل درد و رنج به جمع همرزمان شهیدش پیوست، پیکر پاک این جانباز شهید در میان جمع زیادی از مردم شهید پرور سیاهکل تشییع و در روستای خرارود این شهرستان به خاک سپرده شد.

محدرضا حسن پور سال 66 در منطقه ماووت جانباز شد، از وی یک فرزند دختر به یادگار مانده است.

گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در ادارات

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان گفت: تاثیر امر به معروف و نهی از منکردر اصلاح جامعه به حدیست که پیامبران، امامان و صالحان از این فریضه  الهی کار ساز و کارآمد استفاده می کردند.

حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده در ادامه به اهمیت اجرای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و نهادهای دولتی اشاره کرد و افزود: تقویت اجرای این فریضه در ادارات و کارخانه ها باید در اولویت قرار گیرد و مدیران باید پیشگامان این عرصه باشند.

وی در ادامه افزود: پارسال 76 بارزس روند اجرای امر به معروف و نهی از منکردر 675 دستگاه و اداره  دولتی و غیر دولتی بررسی کردند.

کد خبر 1748109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha