۳۰ آبان ۱۳۹۱، ۱۸:۲۳

اخبار حرم حضرت معصومه(س)؛

همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در قم برگزار می‌شود

همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در قم برگزار می‌شود

قم - خبرگزاری مهر: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) و احیای شب عاشورای حسینی(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و برگزاری آیین جزءخوانی در دهه نخست محرم از عناوین اخبار حرم کریمه اهل بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با سالروز جهانی حضرت علی اصغر(ع) همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود.

در این مراسم که جمعه،‌ سوم آذرماه سال جاری از ساعت هشت صبح در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود، مداحان اهل‌بیت(ع) آقایان حسین‌نژاد،‌ حیدرزاده، شالبافان و بنی‌فاطمه به مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی می‌پردازند.

یادآور می شود، در ابتدای این مراسم،‌ لباس‌های مخصوص هم‌شکلی از سوی آستان مقدس قم در محل درب ورودی شماره 14 صحن صاحب‌الزمان(عج) به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.

احیای شب عاشورای حسینی(ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

با توجه به این که یکی از اهداف قیام حضرت سید‌الشهدا(ع)،‌ ترویج آموزه‌های قرآن و احیای آن بود و از سویی به دلیل به حاشیه رفتن برنامه‌های قرآنی در عزاداری‌ها، آستان مقدس حضرت معصومه(س) آیین احیای قرآنی شب عاشورای حسینی(ع) را برگزار می‌کند.

در این مراسم که شب عاشورای حسینی، از ساعت یک و نیم بامداد روز یکشنبه، پنجم آذرماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) همراه با تلاوت سوره مبارکه کهف، مداحی، تواشیح و قرائت یک جزء قرآن کریم برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی به ایراد سخن می‌پردازد.

شایان ذکر است، این مراسم از سوی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) و با همکاری شبکه قرآن صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

آیین جزءخوانی در دهه نخست محرم برگزار می شود

آیین جزءخوانی از سوی آستان مقدس قم، در شب‌های محرم الحرام، هر شب بعد از آیین عزاداری، رأس ساعت 19 و نیم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) ‌برگزار می شود.

یادآور می شود، این مراسم از شب اول محرم الحرام جاری آغاز و تا دوازدهم این ماه برگزار می‌شود.
 

کد خبر 1748972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha