۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۱

با حضور سفیر ایران؛

نمایشگاه فرهنگی و گردشگری جمهوری ایران در ارمنستان افتتاح شد

نمایشگاه فرهنگی و گردشگری جمهوری ایران در ارمنستان افتتاح شد

ارومیه- خبرگزاری مهر: اولین نمایشگاه فرهنگی،هنری و گردشگری جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان با حضور سفیر ایران در ارمنستان و فرماندار خوی افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین نمایشگاه مشترک فرهنگی هنری و گردشگری به همت فرمانداری خوی و با حضور سفیر کشورمان در ارمنستان، استاندار وایوتس دزور ارمنستان و فرماندار شهرستان خوی با شرکت هنرمندان خویی به همراه آثار نفیسی از تابلوهای نقاشی، مینیاتور، تابلو فرش، صنایع دستی و گارگاه فرشبافی در موزه زمین شناسی شهر یغگناجور وایوتس گشایش یافت.

در این مراسم باشکوه محمد رئیسی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایروان ارمنستان با اشاره به پیشینه فرهنگی و تمدن کهن ایرانی اظهار داشت: این اولین نمایشگاه مشترک در نوع خود بوده که در این کشور برپا می شود.

غلامحسین عماری فرماندار خوی نیز در آیین گشایش این نمایشگاه با اشاره به روابط شهرستان خوی با استان وایوتس دزور، افزود: برگزاری چنین نمایشگاههایی زمینه مناسبی برای رشد و گسترش روابط میان دو کشور بوده که با توجه به تفاهم نامه امضا شده فی میان طرفین شهریور ماه سال آینده خوی میزبان هنرمندان ارمنی است.

غازاریان استاندار وایوتس دزور ارمنستان نیز در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور هیئت ایرانی در این شهر از برگزاری نمایشگاه مشترک اظهار خوشحالی کرد و تاکید کرد که روابط نین طرفین استمرار و توسعه یابد.

اولین نمایشگاه مشترک ارمنی ایرانی به همت فرمانداری خوی به مدت دو روز در موزه زمین شناسی شهر یغگناجور مرکز استان وایوتس دزور با حضور هنرمندان ایرانی و ارمنی به همراه آثار هنری و صنایع دستی دو کشور با استقبال گسترده مردم و مسئولان ارمنی به ویژه دانشجویان برگزار شد.

کد خبر 1750219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha