۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۵

گزارش مهر/

بودجه اروپا؛ میدان نبردی برای فقرا و ثروتمندان این اتحادیه

بودجه اروپا؛ میدان نبردی برای فقرا و ثروتمندان این اتحادیه

رهبران 27 کشور اروپایی در بروکسل گردهم جمع شدند تا درباره بودجه هفت سال آینده این اتحادیه گفتگو کنند و این در حالی است که اختلافات مهمی بین کشورهای فقیر و ثروتمند اروپا در باره نحوه تدوین آن در جریان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، بررسی درباره بودجه آینده اروپا در شرایطی انجام می‌شود که با تداوم بحران مالی در منطقه یورو، اختلاف نظرهای جدی میان اعضای مختلف این اتحادیه درباره جهت گیری بودجه سال‌های آینده وجود دارد. 

 در این نشست دو روزه مهمترین کشورهای تامین کننده بودجه اتحادیه خواستار کاهش هزینه‌ها هستند اما در مقابل بیشتر کشورهای شرق اروپا خواستار افزایش بودجه می باشند.

در پیش نویس اولیه تهیه شده برای بودجه هفت سال آینده ۳۲ درصد در بخش زیرساخت‌ها و ۳۷ و نیم درصد در بخش بودجه کشاورزی کاسته شده است.

کشورهای آلمان، فرانسه، وانگلیس اعتقاد دارند که تدابیر ریاضت های اقتصادی که در بودجه ملی کشورها در نظر گرفته شده باشد باید در بودجه هفت سال آتی اتحادیه اروپا نیز گنجانده شود.

آسوشیتدپرس نشست رهبران اتحادیه اروپا را نشستی سخت عنوان کرده است.

این خبرگزاری می نویسد: دیوید کامرون نخست وزیر انگیس اعلام کرد که وی از آخرین پیشنهادها درباره بودجه اتحادیه خرسند نیست.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، نخست وزیر انگلیس درباره افزایش بودجه اروپا هشدار داد و گفت آماده است لایحه تامین بودجه اتحادیه اروپایی را تا سال 2020 وتو کند.

وی با هرگونه افزایش هزینه ها مخالفت می کند و می گوید: به نظر من دستیابی به توافقی خوب امری مناسب است. باید مشکلات را حل و فصل کرد اما پذیرش افزایش قابل توجه هزینه های اتحادیه اروپایی قابل قبول نیست در حالی که دیگر هزینه ها کاهش یافته است.

کامرون گفتگوهای رهبران اتحادیه را مهم توصیف کرده و می افزاید: زمانی که ما در خصوص هزینه های عمومی تصمیمات مهمی اتخاذ می کنیم بسیار اشتباه خواهد بود که پیشنهادهایی در رابطه با افزایش هزینه ها در اتحادیه اروپا ارائه شود. بنابراین ما به سمت گفتگوهای خیلی سخت و یک توافق خوب برای مالیات دهندگان بریتانیایی و مالیات دهندگان اروپایی حرکت می کنیم.

کامرون به همراه هلند، سوئد و در برخی موارد آلمان رویکرد مشابه و نزدیک به هم در مراحل تدوین بودجه اتحادیه دارند.

وی خواهان کاهش واقعی در بودجه اروپا خواهد بود و و ادعا می کند که این شیوه تنها نتیجه قابل توجیه در زمانی است که تقریبا تمامی دولتهای عضو  باید بودجه خود را برای کاهش بدهی ها کم کند.

اظهارات کامرون در حالی است که "الیو دی روپو" نخست وزیر بلژیک در این باره نظر متفاوتی دارد.

وی می گوید: برخی کشورهای خاص می خواهند تا کاهش شگرفی در بودجه اتحادیه بدهند که این اشتباهی بزرگ است.

این گردهمایی در حالی است که معترضین اروپایی در بیرون ساختمان اتحادیه اروپا تجمع کرده و نسبت به ریاضت های اقتصادی در کشورهایشان و در عین حال رویکرد کشورهای غرب اتحادیه در رابطه با بودجه و تحمیل تدابیر ریاضت طلبانه ملی به بودجه اتحادیه اعتراض کردند.

کد خبر 1750317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha