۳ آذر ۱۳۹۱، ۹:۴۳

آریان با مهر مطرح کرد:

بانوان محجبه در قزوین رعایت حجاب را تذکر می دهند

بانوان محجبه در قزوین رعایت حجاب را تذکر می دهند

قزوین- خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: با ساماندهی بانوان محجبه در خصوص رعایت شئونات اسلامی در عزاداری ها تذکر لازم به بدحجابان داده می شود.

صادق آریان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در راستای احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در عزاداری حسینی، بانوان بدحجاب به رعایت حجاب اسلامی دعوت می شوند.

آریان افزود: به منظور تحقق برنامه های ستاد ساماندهی محرم به ویژه در دهه اول عزاداری ها، بیش از 100 نفر از بانوان محجبه آموزش دیده با حضور در عزاداری ها در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، بانوان بدحجاب در عزاداری ها را به رعایت حجاب درست و پوشش اسلامی توصیه می کنند.

وی گفت: این بانوان همزمان با عزاداری ها در شب تاسوعا تا روز عاشورای حسینی در مسیرهای اصلی تردد دسته ها حضور می یابند و انجام وظیفه می کنند.

آریان تصریح کرد: در فاصله هر 50 متر دو بانوی محجبه استقرار می یابند و ضمن ارشاد بانوان بد حجاب، کارت هایی زیبا با مضامین عفاف و حجاب به آنها تقدیم می کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین این اقدام را در جهت تحقق آرمانها و اهداف اصلی قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: احیای امربه معروف و نهی از منکر در جامعه از مهمترین چارچوبهای قیام عاشورا بود و زمانیکه شهر غرق در عزاداری اباعبدالله الحسین می شود زیبنده نیست نگاه عزاداران به گناه آلوده شود.

وی در خصوص اقدامات انجام گرفته در بخش تبلیغات محیطی امر حجاب در این ایام یادآورشد: 100 تیر برد، 10 فیکسچرو یک بیلبورد در مکانهای مختلف شهر با موضوع حجاب نصب شده و سه پل هوایی به این منظور اختصاص پیدا کرده است.

آریان یادآورشد: در این ایام در پنج نقطه از شهر اتوبوس هایی در قالب پایگاه های فرهنگی در نظر گرفته شده که در آنها کارشناسان مذهبی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر حضور دارند و در رابطه با موضوع حجاب مشاوره می دهند.

برنامه حلقه های معرفت در بوستان بانوان

آریان در خصوص تشکیل حلقه های معرفت نیز گفت: با همکاری معاونت فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی و حوزه علمیه کوثر برنامه حلقه های معرفت در بوستان بانوان قزوین در حال برگزاری است.

وی افزود: حلقه های معرفت عنوان برنامه ای است که از 27 آبان مطابق با دومین روز از ماه محرم در بوستان بانوان آغاز شده و تا پنجم آذر ماه تقارن با یازدهمین روز از ماه محرم به کار خود ادامه خواهد داد.

این مسئول تصریح کرد: مخاطبین اصلی این برنامه بانوانی هستند که به بوستان بانوان مراجعه می کنند و نیز هماهنگی هایی با برخی دبیرستان های دخترانه قزوین صورت گرفته تا دانش آموزان این مدارس در این حلقه های معرفت حضور پیدا کنند.

آریان یادآورشد: در این برنامه اساتید حوزه علمیه کوثر حضور خواهند یافت و نسبت به تبیین قیام عاشورا، پاسخ دهی به سئوالات شرعی اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه برنامه حلقه های معرفت روزانه بیشتر از200 نفر مخاطب دارد گفت: یکی از مهمترین اهدافی که از انجام این برنامه دنبال می شود آشنا کردن بانوان و بویژه دانشجویان و نسل جوان با فلسفه قیام عاشورا و احیاء سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی ورزشی افزود: قرائت زیارت عاشورا و مداحی اهل بیت علیهم السلام در دستور کار این برنامه قرار دارد.

کد خبر 1750495

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha