۳ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۲۲

اخبار کوتاه هفته بسیج/

همایش پیشکسوتان عاشورایی بسیج تنگستان برگزار شد

همایش پیشکسوتان عاشورایی بسیج تنگستان برگزار شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: همایش پیشکسوتان عاشورایی بسیج تنگستان، برگزاری رژه موتورسواری در شهر بوشهر و گردهمایی نخبگان و فرهیختگان بسیج تنگستان عنوان خبرهای کوتاه هفته بسیج تنگستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئول کانون بسیج پیشکسوتان استان بوشهر در جمع پیشکسوتان بسیجی تنگستان گفت: حماسه عاشورا شورانگیز‌ترین حماسه تاریخ بشری است که خارج از مرزهای جغرافیایی قداست خویش را در میان سایر ادیان حفظ کرده است.

در همایش پیشکسوتان عاشورایی  که در سالن حدیث اهرم برگزارشد، حسین زنده بودی تفکر بسیج را برگرفته از تفکر عاشورای حسینی دانست و گفت: تمام پیشرفتهای نظام مقدس اسلامی ما با تکیه بر نهضت امام حسین (ع)و حرکت در مسیر ارزشهای الهی تحقق یافته است.

وی خطاب به پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت گفت: برای پیشبرد اهداف متعالی نظام اسلامی باید همه ما همگام با راه و سیره عملی رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم کما اینکه بسیج در اطاعت مخلصانه ازرهبرى و دفاع از حریم ولایت سرآمد دیگران بوده است .

زنده بودی تصریح کرد: اطاعت از ولی امر مسلمین، امری واجب است، چرا که اگر کسی از راه ولایت فقیه جلوتر و یا عقب‌تر بیفتد، قطعاً ضرر کرده و منحرف خواهد شد.

همایش بزرگ عاشورائیان شهرستان جم

همایش بزرگ عاشورائیان شهرستان جم به‌مناسبت هفته بسیج و به همت کانون بسیج پیشکسوتان، هیئت رزمندگان و اداره اوقاف شهرستان جم و با حضور مسئولان شهرستان و بسیجیان و دوستداران و عاشقانه امام حسین(ع) در تکیه‌گاه هیئت امام حسین (ع) شهر جم برگزار شد .

حجت الاسلام فاضل همدانی روحانی اعزامی در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) هفته بسیج را نیز تبریگ گفت و اظهار داشت مردم همواره به اهل بیت و امام حسین (ع) عشق و ارادت ویژه دارند .

وی در ادامه به حادثه کربلا اشاره کرد و گفت ما درسهای زیادی را می توانیم از حادثه کربلا و قیام امام حسین (ع) بگیریم و ولایت مداری و تبعیت از ولایت را یکی از مهمترین درسهای این قیام دانست .

وی خطاب به نوجوانان گفت: شما نوجوانان باید حضرت قاسم بن الحسن (ع) را الگوی خود قرار دهید و رفتار و کردار آن بزرگوار را در زندگی خود پیاده کنید و باید همه نوجوانان با الگو گرفتن از آن حضرت ادامه دهنده راه آن بزرگوار باشند .

خانواده شهدای بسیج در تنگستان تجلیل شدند

همزمان با هفته بسیج وبه همت سپاه ناحیه تنگستان در قالب چهار اکیپ از15 خانواده شهید این شهرستان سرکشی و بازدید به عمل آمد.

 از بین خانواده شهدایی که مورد تجلیل قرار گرفت همسر شهید مصطفی صادقی بود که با تلاش و همت خود حسینه ای را در منزل مورثی شهید احداث و همه ساله مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را در آن برگزار می‌کند .

گفتنی است این اکیپ های بازدید در دو روز به خانواده شهدا سرکشی کردند .

رژه موتورسواری در بوشهر برگزار شد

ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر با همکاری بسیجیان این ناحیه و بمناسبت هفته بسیج اقدام به برگزاری رژه موتوری در این شهر کرد.

 50 نفر بسیجی موتور سوار از بسیجان ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بوشهر با پیشانی بند ائمه بر پیشانی و با لباس بسیجی بر تن و با نصب پرچم بر موتورهای خود خیابان های شهر بوشهر را عرصه جولانگاه خود قرار داده و مسیر بسیج مرکزی را تا گلزار شهدا را طی کردند.

تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت مردم در برابر استکبار جهانی زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا را از اهداف برگزاری این رژه موتوری بود.

این گروه موتور سوار با حضور در گلزار شهدا و نثار حمد و صلوات به روح بلند شهدا با اهداف و آرمان‌های آنها تجدید بیعت کردند.

تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان تنگستان در اهرم

همزمان با چهارمین روز از هفته بسیج دعای پر فیض ندبه در مسجد امیر المومنین شهر اهرم با حضور آحاد بسیجیان،مسئولین سپاه و بسیج برگزار شد.

امام جمعه شهر چغادک در جمع منتظران ظهور در تنگستان گفت: امروز عاملی که در حد اعلی می تواند توطئه های دشمن را خنثی کند و زمینه را برای ظهور فراهم کند تفکر ناب بسیجی که برگرفته از تفکر ناب محمدی است خواهد بود .

حجت‌الاسلام سید مجید موسوی در شرایط کنونی که چشم جهان اسلام به ایران است باید با تمام توان تلاش کنیم که ابتدا معارف و سیره ائمه‌معصومین(ع) را در درون کشور نهادینه و سپس در ابعاد جهانی گسترش دهیم تا زمینه را برای ظهور منجی عالم حضرت مهدی(عج) فراهم سازیم.

وی تصریح کرد: ایام محرم با هفته بسیج در هم آمیخته شده است و لذا بسیج شجره طیبه ای است که اسوه و الگوی آن سیدالشهداء (علیه السلام) و شهدای کربلا باید باشند.

مراسم شیر خوارگان حسینی درروستای باغک تنگستان برگزار شد

خواهران بسیجی پایگاه بنت الهدی روستای باغک شهرستان تنگستان مراسم شیر خوارگان حسینی را در حسینیه شهید مطهری برگزار کردند.

به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان عالم  ششم محرم آئین شیرخوارگان حسینی با حضور 200 بانوی بسیجی با مداحی و روضه خوانی خواهر نجف مردی با معنویت خاصی برگزار شد.

در این آئین که هر ساله در ایام سوگواری محرم برگزار می‌شود مادران به همراه خردسالان و شیرخوارگان خود طی مراسمی شهادت حضرت علی اصغر (ع) طفل شیرخواره و کوچکترین شهید عاشورا را گرامی  داشتند. در این مراسم به شیر خوارگان لباس سبز با نام فرخنده حضرت علی اصغر(ع) اهداء شد.

گردهمایی نخبگان و فرهیختگان بسیج تنگستان برگزار شد

فرمانده سپاه تنگستان در جمع نخبگان بسیج این شهرستان گفت: اثرگذاری انقلاب اسلامی در بیداری اسلامی را از جمله فرصت های انقلاب اسلامی شمرد. نخبگان و فرهیختگان بسیج نقش تاثیر گذاری را در تنویر افکار عمومی و ارائه تحلیل های سیاسی ایفا خواهند کرد.

سروان پاسدار سهراب انبارکی گفت: نظام مقدس اسلامی به سمت قله های موفقیت حرکت رو به رشدی دارد و باید به سمتی حرکت کنیم که فرهنگ کار و تلاش در کشور نهادینه شود و از طرفی کارگری برای مردم افتخار باشد. امروز بسیج نیز وظیفه بزرگی را بر عهده دارد که همانا کمک به انجام اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه تنگستان یادآور شد: استفاده از کالاهای داخلی، اصلاح الگوی مصرف و مسائلی از این قبیل از مهمترین مواردی است که باید برای توسعه و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار داد.

کد خبر 1750577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha