۵ آذر ۱۳۹۱، ۹:۳۰

به بهانه عاشورا؛

سلام بر منجی حق که بر فراز نیزه ندای حق سر داد

سلام بر منجی حق که بر فراز نیزه ندای حق سر داد

قم - خبرگزاری مهر: آفتاب روز عاشورا چه بی فروغ طلوع کرد و رهروان راه حق را به خاک و خون فروبرد، عاشوراست که به عدالت سلامی دیگر می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سلام بر نور چشم رسول اکرم(ص)، سلام بر آنکه ملائک در سوز عزایش شیون سر دادند، سلام بر سر مقدسی که بر فراز نیزه ندای حق سر داد، سلام بر آن دشت پر بلا، سلام بر تو ای کربلا...

ای کربلا، می‌خواهم با تو سخن بگویم! با تو از روز عاشورا بگویم، کربلا برایم از حسین(ع) بگو، برایم از یاران با وفایش، آنهایی که کفن عشق به تن کردند و به جنگ باطل شتافتند، کربلا برایم از علی اکبر بگو، از قاسم آن یادگار برادر.

کربلا برایم از زینب بگو، از قلب رنج کشیده اش و از غم سنگین واقعه عاشورا که بر وجودش سنگینی می‌کرد، کربلا می‌خواهم با تو سخن بگویم با تویی که با شنیدن نامت اشک در دیدگانم جاری می‌شود، با تویی که پیکرهای عشق در روز عاشورا بر روی وجودت در خاک و خون غلطید.

و عاشورا... عاشورا و بغض شکسته، عاشورا و منزلگه پیروان راه خدا، عاشورا و ایستادگی و مقاومت....

دست بریده آن مرد خدایی بر روی زمین، کودکی حیران از این خیمه به آن خیمه به دنبال کمی آب، تیغ بر پای سه ساله مکتب عشق، خیمه‌های سوخته....

آفتاب روز عاشورا چه بی فروغ طلوع کرد و حسین(ع) را که همراه پاکباختگان دین خدا به صحراى کربلا آمده بود، در آفتاب سوزان ظهر عاشورا توسط دشمنان محاصره کرد.

حسین بن‏ على(ع) با قلبی آرام و مطمئن و روحى بلند در برابر همه سردمداران ظلم به پا ایستاد تا پیام عاشورا را با شهادت خود و یاران وفادارش و اسارت خاندانش به جهانیان ابلاغ کند.

مکتب عاشورا دانشگاه عزت و ایمان است، شعار عاشوراییان "هیهات من الذله " است و مدالشان عزت و آزادگی.

قیام سید الشهدا(ع) حرکتی بی نظیر در تاریخ اسلام است که در تمام زمانها سرمشقی برای انسان‌ها است زیرا پیام مبارزه در برابر استبداد و تلاش برای دستیابی به عدالت را در کالبد همه جوامع بشری دمید و آنان را به مبارزه با ظلم و ستم فرا خواند و روحیه آزادگی و انسانیت را در وجود انسان حفظ کرد.

عبادت امام حسین(ع) در روز حماسه ساز عاشورا، عبادتى کامل بود که شامل عبادت‌هاى بدنى و قلبى، ظاهرى و باطنى، روحانى و معنوى، واجب و مستحب و دیگر چهره‌ها و جلوه‌هاى پرستش خالصانه و عاشقانه خدا می‌شد، در روز عاشورا زیباترین عبادتگاه حسین (ع) تبلور یافت.

کربلا بیت الحرامی دیگر است، عاشوراست آن راز بزرگی که ماندگاری حج را به همراه می آورد و به صفا و مروه حیاتی دیگر می بخشد، عاشوراست که به نماز حماسه‌ای دیگر می‌بخشد و سجاده عشق را با گل‌های لاله زینت می‌دهد، عاشوراست که به عدالت سلامی دیگر می‌کند و با حق و باطل به مبارزه بر می‌خیزد.

برای رسیدن به حسین هم عشق می‌باید و هم شعور، امروز عاشورا است، با آنکه قرن‌ها از عاشورا می‌گذرد همچنان خون حسین در بستر تاریخ می‌جوشد.

عاشورا تنها نمایانگر ظلم و ستم روا رفته بر خاندان پیامبر(ص) نیست، عاشورا نماد هویت ماست.

اینجا طفلکی شیرخواره نیز می‌تواند فریاد زند و در صفیر زهر آگین تیری سه شعبه، مظلومیت حق را بازگو کند، اینجا نوجوانی می‌تواند سوار بر اسب عشق شده و در تیغ و نیزه فرو رود. اینجا خواهری می‌تواند پرچم جهاد را در دست بگیرد و قلب تیره دشمنی را نشانه بگیرد.

حسین را باید قبل از عاشورا شناخت، عاشورای حسینی نه تنها نماد مظلومیت بلکه نماد شجاعت و آزادگی است.

آری در این روز عاشورایی با تمام وجود منتظر خویش برای ظهور انتقام گیرنده خون حسین دعا می کنیم.

.........................
الهام حلاجیان

 

کد خبر 1751150

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha