۶ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۲۱

الهی به مهر خبر داد:

رشد 54 درصدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در قم

رشد 54 درصدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در قم

قم - خبرگزاری مهر: رئیس پایگاه انتقال خون استان قم از رشد 54 درصدی اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در این استان خبر داد.

علی الهی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: پایگاه انتقال خون قم در ایام خاصی تحت مانورهای تخصصی با آماده باش کامل در جهت گسترش فرهنگ اهدای خون و جذب اهدا کنندگان اقداماتی انجام می دهد.

وی ادامه داد: در ایام تاسوعا و عاشورا زمینه برای گسترش فرهنگ اهدای خون به جای انجام حرکات نامناسبی مانند قمه زنی وجود دارد.

رئیس پایگاه انتقال خون قم بیان کرد: امسال با وجود سردی هوا و بارندگی در روزهای تاسوعا و عاشورا شاهد رشد بی سابقه اهدای خون نسبت به سال گذشته بوده ایم و اهدای خون در این روزها نسبت به سال گذشته 54 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به وجود چهار مرکز اهدای خون در قم افزود:  اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا در سه مرکز اهدای خون انجام شد.

الهی با اشاره به اینکه بیش از هزار نفر در قم در روزهای تاسوعا و عاشورا خون اهدا کردند افزود:  در روز تاسوعا 483 نفر خون اهدا کردند و در روز عاشورا نیز 592 نفر به اهدای خون پرداختند.

وی بیان کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا اکثر اهدا کنندگان آقایان بودند و بیش از 50 نفر از اهدا کنندگان نیز خانم ها بودند.

رئیس پایگاه انتقال خون قم گفت: در روز عاشورا عزادارن پس از اقامه نماز عاشورا به اهدای خون پرداختند.
 

کد خبر 1751897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha