۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۵۶

جزئیات جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار اعلام شد

جزئیات جایزه گنجینه پژوهشی ایرج افشار اعلام شد

منبع مالی، اصول و شرایط اعطای جایزه «گنجینه پژوهشی ایرج افشار» و شرایط جایزه‌گیرندگان آن اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به منظور بزرگداشت و تجدید یاد استاد ایرج افشار، هیئت امنای گنجینه پژوهشی ایرج افشار شامل سیدکاظم موسوی بجنوردی، کامران فانی، کاوه بیات، سیدفرید قاسمی، عنایت‌الله مجیدی، سیدعلی آل‌داود (مشاور حقوقی)، بهرام افشار، کوشیار افشار و آرش افشار، جایزه‌ای به نام «گنجینه پژوهشی ایرج افشار» تاسیس کرده است.

منبع مالی، اصول و شرایط اعطای جایزه و شرایط جایزه‌گیرندگان به شرح زیر است:

1.این جایزه هر سال در 16 مهر ماه، به مناسبت سالروز تولد استاد ایرج افشار، به فرد حائز شرایط در آئین‌نامه اعطا خواهد شد.

2. این جایزه به بهترین پایان‌نامه تحصیلی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد یا دکتری در رشته کتابداری (نام مصوب جدید: علم اطلاعات و دانش‌شناس) اعطا می‌شود. 

 
3. داوران جایزه، اعضای هیئت امنای گنجینه پژوهشی ایرج افشارند و در صورت لزوم از نظر مشورتی اعضای شورای عالی علمی، یا اعضای هیئت علمی مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، یا سایر متخصصان در آن رشته بهره‌مند خواهند شد.
 
4. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری رشته کتابداری که مایل به دریافت این جایزه باشند، باید یک نسخه از پایان‌نامه خود را که در سال 1389 یا 1390 از تصویب گذشته، تا تاریخ 30 خرداد 1392 به مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی، هیئت امنای گنجینه پژوهشی تحویل دهند. نخستین جایزه طی مراسمی در 16 مهر 1392 به پایان‌نامه برگزیده اعطا می‌شود و از آن پس و در سال‌های بعد داوطلبان می‌توانند پایان‌نامه خود را تا تاریخ 30 خرداد هر سال به همان هیئت امنا تسلیم کنند.
 
5. مبلغ جایزه فعلاً سالی 40 میلیون ریال است که از سوی فرزندان فرهنگدوست آن شادروان: آقایان بهرام، کوشیار و آرش افشار تأمین می‌شود. ممکن است این مبلغ در سال‌های آینده افزایش هم بیاید.
 
6. پایان‌نامه‌ای که به دریافت جایزه نایل شود، از سوی انتشارات مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی به گونه‌ای مناسب چاپ و منتشر خواهد شد.
کد خبر 1752553

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha