۸ آذر ۱۳۹۱، ۱۴:۱۱

توسعه مناسبات ایران و سازمان جهانی کار بررسی شد

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه در امور بین الملل با مدیرکل سازمان جهانی کار دیدار و راه های گسترش همکاری های دوجانبه بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد تقی‌حسینی در حاشیه اجلاس 316 هیئت مدیره بین المللی کار با مدیرکل ILO دیدار و گفتگو کرد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل که در رأس هیئتی برای شرکت در اجلاس هیئت مدیره سازمان بین المللی کار به ژنو سفر کرده بود، با آقای گای رایدر مدیرکل سازمان بین المللی کار ملاقات کرد و در این دیدار راههای افزایش همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و سازمان بین المللی کار مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی با اشاره به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران و تجارب مهمی که در حوزه های اجتماعی کسب کرده است، خواهان مشارکت بیشتر کشورمان در برنامه‌های سازمان بین المللی کار شد.

وی با اشاره به اصلاحات مطرح شده از سوی گای رایدر برای افزایش کارآمدی سازمان بین المللی کار، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هر اقدامی که به افزایش کارایی این سازمان در شرایط پیچیده کنونی کمک کند، حمایت خواهد کرد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه، تاکید کرد: این فرایند بایستی موجب افزایش مشارکت کشورهای عضو و جلوگیری از هرگونه نابربرای در برنامه های سازمان و نیز حفظ 3 جانبه گرایی و تضمین مشارکت سازنده شرکای اجتماعی شود.

گای رایدر نیز با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از پایه گذاران سازمان بین المللی کار آمادگی سازمان تحت مدیریت خود را برای گسترش همکاری های فنی با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

لازم به ذکر است گای رایدر که با انتخاب کشورهای عضو به عنوان مدیرکل سازمان بین‌المللی کار جانشین خوان سوماویا شده است، در جلسه سیصد و شانزدهم هیئت مدیره مسئولیت های خود را رسما آغاز کرد.

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای فعال و تاثیرگذار در سازمان بین المللی کار است و علاوه بر عضویت در هیئت مدیره سازمان، ریاست گروه جغرافیایی آسیا و اقیانوسیه را نیز بر عهده دارد.

کد خبر 1753528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha