۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۱:۴۵

چمنی تاکید کرد:

ضرورت ایجاد کتابخانه عمومی در مناطق حاشیه‌نشین تبریز

ضرورت ایجاد کتابخانه عمومی در مناطق حاشیه‌نشین تبریز

تبریز- خبرگزاری مهر: فرماندار و رئیس انجمن کتابداران شهرستان تبریز گفت: در راستای فراگیر شدن فرهنگ کتابخوانی در جامعه، ایجاد کتابخانه هایی در مناطق حاشیه نشین تبریز ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود چمنی شامگاه چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی در تبریز اظهار داشت: ترویج فرهنگ مطالعه و آگاهی دهی به مردم یکی از مهم ترین وظایف این انجمن در استان است که طرح " یار مهربان" در مدارس استان یکی از بزرگترین مصوبات این انجمن در سال های اخیر است.

وی ادامه داد: توجه به مناطق حاشیه نشین که دارای امکانات بسیار کمی هستند در اولویت این انجمن قرار دارد که افتتاح کتابخانه علامه جعفری در یکی از همین محلات تبریز حکایت از ضرورت مطالعه در میان تمام اقشار جامعه را دارد.

چمنی در خصوص ضرورت ایجاد کتابخانه ای در منطقه سردرود اظهار داشت: در شهر سردرود ، قول احداث کتابخانه ای از سوی دولت داده شده بود که متاسفانه تاکنون به آن عمل نشده است.

وی ادامه داد: در شهر باسمنج ، کتابخانه ای با ظرفیت بسیار بالایی افتتاح شده است که در مدت کوتاه به یکی از کتابخانه های فعال کشور تبدیل شده است.

فرماندار تبریز از احداث کتابخانه " شادباد مشایخ " در شهرستان تبریز خبر داد و گفت: هم اکنون احداث این کتابخانه دارای پیشرفت 50 درصدی است که در فضایی به میزان 290 متر مربع مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باید جوانان و نوجوانان کشور برای پرکردن اوقات فراغت به امر کتاب و کتاب خوانی روکنند تا بدین وسیله جامعه ای فرهنگی داشته باشیم.

 

کد خبر 1754111

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha