۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۰۶

آیت الله صافی گلپایگانی:

سابقه درخشان روحانیت باید به مردم معرفی شود

سابقه درخشان روحانیت باید به مردم معرفی شود

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به سابقه درخشان روحانیت، تاکید کرد: نباید سابقه درخشانی روحانیت مخفی بماند، بلکه باید همه مردم از خدمات روحانیت در طول تاریخ آگاه باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد نکوداشت مرحوم علامه محمد ابراهیم کلباسی مشهور به حاجی کلباسی، با تاکید بر اینکه خط ولایت اهل‌بیت‌(ع)، خط مستقیم است، اظهار داشت: همه ما باید پیرو و ادامه دهنده مسیر ولایت باشیم و هرگز از این خط منحرف نشویم.

وی با بیان این مطلب که علمای اسلام در طول تاریخ همواره در این مسیر بوده و توانسته‌اند از اسلام محافظت کنند، گفت: علما در طول تاریخ تلاش‌های فراوانی برای بهره‌ مندی همگان از احکام الهی و آموزه‌های اهل بیت‌(ع)،  انجام داده اند و در این عرصه سابقه درخشانی دارند.
 
نباید سابقه درخشانی روحانیت مخفی بماند
 
این مرجع تقلید با اشاره به سابقه درخشان روحانیت، تاکید کرد: نباید سابقه درخشانی روحانیت مخفی بماند، بلکه باید همه مردم از خدمات روحانیت در طول تاریخ آگاه باشند.
 
آیت‌الله صافی گلپایگانی ادامه داد: برگزاری همایش‌ و نکوداشت برای بزرگانی همچون علامه کلباسی در راستای معرفی خدمات روحانیت به جامعه بوده و جای تقدیر دارد.
 
وی با بیان اینکه علمای اسلام در طول تاریخ برای احیای دین از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند، گفت: باید کتب و آثار به جای مانده از این بزرگواران احیا و در اختیار همگان قرار بگیرد.
 
به گزارش مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید در پایان تاکید کرد: هدایت مردم، صیانت از دین، تبلیغ آموزه‌های علوی، امر به معروف و نهی از منکر و برپایی دیگر شعائر اسلامی از جمله اقداماتی است که روحانیون در طول تاریخ به آن اهتمام داشته و امروز هم باید این مسیر حفظ شده و همگان از این خدمات آگاه باشند.
کد خبر 1754322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha