۹ آذر ۱۳۹۱، ۱۶:۱۲

هاشم زاده:

حرکت در مسیر تحقیق و پژوهش عبادت است

حرکت در مسیر تحقیق و پژوهش عبادت است

قم - خبرگزاری مهر: رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه حرکت در مسیر تحقیق و پژوهش عبادت است گفت: هدف کل جهان رسیدن به حق است و از این رو فرآیند پژوهش نیز در مسیر حق قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید معصوم هاشم زاده در همایش رابطین پژوهشی مدارس و سبک زندگی عاشورایی که ظهر پنج شنبه با حضور مسئولان پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش و رابطین پژوهشی مدارس قم در سالن اجتماعات سینما تربیت برگزار شد اظهار داشت: تمام فعالیت انسان‌ها چه در حوزه معنوی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی در مسیر تحقق آیه شریفه "اهدنا الصراط المستقیم" است.

وی با بیان اینکه نماز، عبادت و تمام تلاش های معنوی واجب و مستحب انسان در راستای رسیدن به راه مستقیم که همان راه متعادل است، بیان داشت:  پژوهش و تحقیق روش منظمی علمی برای رسیدن به حق است و حق همان چیزی است که خداوند برای ما طراحی کرده است و باید به آن دست یابیم.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به نقش رابطین پژوهشی در مدارس عنوان کرد:  رابطین پژوهشی در مدرسه زمینه سازی کرده و تمام اجزای فرآیند آموزش و پرورش را متناسب با پژوهش انجام می دهند.

وی ابراز داشت:  فرم ارزیابی رابطین پژوهشی امسال تغییر کرده است و اعضاء کمیته پژوهشی در مدرسه را مدیر مدرسه، رابط پژوهشی و یکی از معلمانی که در حوزه تحقیق و پژوهش سرآمد است تشکیل می دهند.

هاشم زاده با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یادآور شد: عمل به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از مطالبات مقام معظم رهبری است و رابطین پژوهشی باید در راستای عمل به این سند گام بردارند.

وی با اشاره به شعار اقدام پژوهی تصریح کرد: اقدام پژوهی باید موثر، مستند و آسان و کم هزینه باشد تا آن طور که شایسته است تاثیر گذار باشد.

رئیس گروه تحقیق و پژوهش با اشاره به هفته پژوهش گفت: برنامه ها در این هفته باید به اندازه وسع و امکانات مدرسه باشد و پژوهش های دانش آموزان تنها به سرچ در اینترنت اکتفا نشود.

کد خبر 1754360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha