۱۲ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۱۳

کتاب "تاجِ سرِ کرانه " در شیراز نقد می شود

کتاب "تاجِ سرِ کرانه " در شیراز نقد می شود

شیراز - خبرگزاری مهر: سلسله‌نشست‌های نقد کتاب فارس‌ در آغاز سومین سال فعالیت خود، با نقد کتاب تاجِ سرِ کرانه از محمد ولی‌زاده (نویسنده، روزنامه‌نگار و ناشر ادبی) به مرحله‌ای تازه گام می‌نهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست نقد کتاب مذکور با حضور چهرۀ ماندگار و پدر ادبیات داستانی آکادمیک ایران استاد جمال میرصادقی انجام می شود.

بیست و سومین نشست نقد کتاب فارس پنجشنبه 16 آذر از ساعت 17 در تالار حافظ برگزار می شود و دو منتقد برجسته شیرازی، دکتر سعید حسام‌پور (دانشیار و رییس بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز) و استاد امین فقیری (نویسنده و مدرس پیشکسوت داستان در فارس) نیز نقدهای خود را ارائه خواهند کرد.

محمد ولی‌زاده متولد 25 اسفند 1353 در شهرستان جمِ بوشهر و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز از سال ۱۳۷۵ تاکنون فعالیت‌های متعدد ادبی و انتشاراتی را در کارنامۀ خود دارد و در کنار انتشار هشت کتاب و کسب جوایز متعدد، به‌خاطر «تاجِ سرِ کرانه» (روایتی داستانی از زندگی و مبارزه رئیس‌علی دلواری) به عنوان برگزیدۀ کنگرۀ رئیس‌علی دلواری در بخش کتاب برتر (1388) و نیز برگزیدۀ نخستین دورۀ جایزۀ ملی کتاب خلیج فارس در گروه داستان بلند (حوزه اقتباس ادبی) (1390) شناخته شده است.

نشست های نقد کتاب فارس از شهریورماه۱۳۸۹، به همت بنیاد فارس‌شناسی و با حمایت ادارۀ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مرکز اسناد و کتابخانۀ ملی فارس و نیز مشارکت نهادهای فرهنگی همچون قطب علمی پژوهش های فرهنگی و ادبی در دانشگاه شیراز، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، حوزه هنری فارس، بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و... برگزار می‌شود.

کد خبر 1755926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha