۴ اردیبهشت ۱۳۸۴، ۱۶:۰۰

اسطوره بازيگري سينماي بريتانيا درگذشت

سر جان ميلز، از مشهورترين و موفق ترين بازيگران سينماي بريتانيا و جهان، روز شنبه در سن 97 سالگي و پس از يك بيماري كوتاه درگذشت.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري "مهر"، ميلز كه سابقه بازي در بيش از يكصد فيلم سينمايي را در كارنامه خود داشت، به مدت بيش از 70 سال در عرصه بازيگري سينما، تئاتر و تلويزيون فعال بود و توانست براي ايفاي نقش در فيلم "دختر رايان" در سال 1971 برنده اسكار بهترين بازيگر نقش مكمل شود. از ديگر بازي هاي به ياد ماندني ميلز مي توان به نقش پيپ در اثر كلاسيك "آرزوهاي بزرگ" محصول 1946 اشاره كرد.

لرد ريچارد آتنبورو، فيلمساز سرشناس بريتانيايي، پس از شنيدن خبر مرگ ميلز در گفتگو با راديو بي بي سي از اينكه بريتانيا يك اسطوره را از دست داده اظهار تأسف كرد و افزود: "نه تنها من، بلكه همه مردم از مرگ او ناراحت هستند." سخنگوي ملكه بريتانيا هم تأسف ملكه اليزابت را از مرگ ميلز اعلام كرد و توني بلر نخست وزير هم دوستي خود را با وي مايه افتخار دانست. در بيانيه نخست وزير به مناسبت مرگ ميلز آمده است: "جان ميلز يك بازيگر بزرگ، يك جنتلمن واقعي و يك دوست وفادار بود و همه ما به واسطه او از اينكه يك بريتانيايي هستيم به خود مي باليم. ميلز در طول چندين دهه با فيلم ها بي شمارش به ما گرما و روح بخشيد."

استعداد ميلز نخستين بار توسط نوئل كوارد كشف شد و او پس از تحصيل در آكادمي سلطنتي هنرهاي نمايشي به بازي در نمايش هاي شكسپيري روي آورد.

کد خبر 175634

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha