۱۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۲:۲۵

گلایه‌های سوسن اصلانی؛

حسین دهلوی از یاد مسئولان فرهنگی رفته است/ غربت مرد سازنواز

حسین دهلوی از یاد مسئولان فرهنگی رفته است/ غربت مرد سازنواز

سوسن اصلانی همسر حسین دهلوی موسیقیدان ایرانی با گلایه از مسئولان در معاونت هنری و خانه موسیقی گفت: این روزها که حسین دهلوی به دلیل بیماری فراموشی خانه‌نشین شده است هیچ‌یک از مسئولان فرهنگی و اهالی موسیقی حال او را جویا نمی‌شوند.

سوسن اصلانی نوازنده سنتور و همسر حسین دهلوی آهنگساز و موسیقیدان ایران با گلایه از مسئولان در معاونت هنری و خانه موسیقی به خبرنگار مهر، گفت: اوضاع جسمی حسین دهلوی خوب است اما از جهت حافظه دچار مشکل است. متاسفانه در این شرایط هیچ یک از مسئولان و هنرمندان احوالی از این موسیقیدان نمی‌پرسند.

این نوازنده سنتور در ادامه افزود: هزینه‌های درمان و داروهای مربوط به مشکل حافظه همسرم بسیار گران است و انصافا با این وضعیت به سختی از عهده خرید آنها برمی‌آیم؛ این درحالی است که برخی از هنرمندان از کمک‌های دولتی در زمینه‌هایی از این دست برخوردار می‌شوند. سال گذشته از سوی شهرداری به ملاقات دهلوی آمدند و کمک مالی هم کردند ولی آن هزینه اهدایی همیشگی نبود.

وی در ادامه افزود: در هر یک از جلسات خانه موسیقی که شرکت می‌کنم هربار مسئولان عنوان می‌کنند که قصد دارند به دیدار حسین دهلوی بیایند، اما در نهایت خبری نمی‌شود. عیادت از حسیت دهلوی حداقل کاری است که دوستان قدیمی و مسئولان هنری می‌توانند انجام دهند.

سرپرست گروه موسیقی"خجسته" در ادامه با اشاره به فعالیت‌های این گروه موسیقی افزود: متاسفانه شرایط برگزاری کنسرت با توجه به هزینه‌های موجود تقریبا غیرممکن شده است و مدت‌هاست گروه موسیقی"خجسته" کنسرت برگزار نکرده است. اما در حال حاضر گروه خود را برای برگزاری کنسرت برای بعد از ماه محرم و صفر آماده می‌کند.

اصلانی در پایان افزود: من به عنوان یک نوازنده موسیقی سالهای سال است در این عرصه فعالیت دارم اما هیچگاه فعالیت‌هایم از سوی مسئولان مورد توجه قرار نگرفته است. سال گذشته هم در جشن خانه موسیقی از برخی از خانم‌های موسیقیدان تجلیل به عمل آمد که در میان آنها افراد بودند که سالهاست هیچ فعالیت موسیقایی نداشته و ندارند.

به گزارش مهر، حسین دهلوی از پیشکسوتان عرصه موسیقی ایران است که در کارنامه هنری خود کارهای فاخر و ارزشمند زیادی دارد که سال‌ها فعالیت او برایش جوایز بسیاری به ارمغان آورده از جمله اینکه در سال 1382 به عنوان چهره ماندگار انتخاب شد.

کد خبر 1757241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha