۱۴ آذر ۱۳۹۱، ۹:۴۶

عذیری:

آغاز طرح زمستانی راهداری در استان قزوین

آغاز طرح زمستانی راهداری در استان قزوین

قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با توجه به آغاز فصل زمستان، تمامی نیروهای راهدار آماده استقرار در محورهای این استان شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیروس عذیری در این باره اظهارداشت: 289 نیروی راهدار در قالب 24 تیم عملیاتی به همراه 165 دستگاه ماشین آلات برف روبی از 15 آذر ماه سال جاری تا 20 فروردین ماه سال آینده در طول محورهای اصلی و فرعی استان قزوین استقرار خواهند یافت.
 
وی افزود: استان قزوین با وجود 10 گردنه صعب العبور به طول 161 کیلومتر و شش هزار و600 کیلومتر راه اصلی و فرعی یکی از استانهای پرترافیک کشور است.
 
عذیری، با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده در راهدارخانه های استان برای اسکان مسافران در راه مانده در مواقع بحرانی، تصریح کرد: برای اجرایی شدن این طرح از سال های گذشته اقدام به توسعه و تجهیز برخی از راهدارخانه های از جمله راهدارخانه های کنارگذر، قره باغ، قسطین لار و کوهین کرده و یا در حال اجرای آنها هستیم.
 
این مسئول یادآورشد: برای حفظ و ایمنی راههای استان، این اداره با خرید 32 هزار تن ماسه و 11 هزار تن نمک اقدام به دپوی آنها در تمامی راهدارخانه ها کرده است.
 
رئیس اداره نگهداری راه و ابنیه اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بازگشایی راههای اصلی و فرعی، پاکسازی محورها، ایجاد و نگهداری روشنایی جاده ها، حفظ حریم جاده ها، نگهداری پل ها و ابنیه های فنی، لکه گیری و درزگیری و در نهایت روکش آسفالت را بخشی از وظایف این اداره برشمرد.
 
رتبه دوم قزوین در سامانه روشنایی راهها
 
رئیس اداره ایمنی و حریم راههای اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : این استان با دارا بودن 195 کیلومتر روشنایی، رتبه دوم سامانه روشنایی راههای کشور را به خود اختصاص داده است.
 
امیرحسین پورهاشمی گفت: این در حالی است که 3.5 کیلومتر روشنایی آزاد راه قزوین به کرج، حد فاصل دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در آینده نزدیک آماده بهره برداری می شود.
 
وی تصریح کرد: برای بهره برداری از این طرح سه میلیارد ریال از محل اخذ جرایم رانندگی تامین اعتبار شده است.
وی با اشاره به اینکه برای اجرای عملیات روشنایی این محور 70 پایه روشنایی نصب شده، بیان کرد: البته عملیات کابل کشی از سوی این اداره و نیز اتصال برق به کابل ها از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین باقی مانده است.
 
این مسئول یادآورشد: برای کامل شدن روشنایی کمربندی آزادراه قزوین، زنجان تنها چهار کیلومتر دیگر از ادامه این مسیر تا محل عوارضی قزوین به کرج باقی می ماند که این میزان نیز به چهار میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.
 
پورهاشمی افزود: تامین روشنایی راهها، بخصوص آزادراهها باعث دید مناسب رانندگان در شب و نیز کاهش چشمگیر سوانح رانندگی در این محورها می شود.
 
استان قزوین دارای شش هزار و 600 کیلومتر راه اصلی و فرعی است که از این میزان راه ، 266 کیلومتر بزرگراه و 216 کیلومتر آزادراه است.
کد خبر 1757796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha